< Tilbake til oversikten

Kroppslukt og ketose

#1

miniogmy sa for siden:

Er nå på min sjette dag på ketose, har gått ned tre kilo siden start, og et par dager nå, har jeg hatt intens svettelukt, og fett hår. Regner jo med vekttapet er bare væske, eller er lukt og hår et tegn på at jeg har blitt kvitt noe fett og? Er i Max utslag på ketostix, men vet jo ikke hvor mye fett jeg har forbrent/blitt kvitt :-P


#2

sonim sa for siden:

I begynnelsen slipper kroppen mye væske, så en god del av 3kg, som forøvrig er superbra, er nok væske. Hvor mye er nok vanskelig å tallfeste, men en spesiell ånde og kroppslukt er nå vanligvis gode indikatorer på at kroppen forbrenner fettceller. Selv merket jeg ikke særlig til mer eller mindre fett hår, men kan sikkert hende at det også er indikatorer på ketose og fettforbrenning.
Stixen som gir fullt utslag er jo også en god indikator. Helt vanlig at mange føler seg litt slapp og dorsk, nesten litt på grensen til hodepine/uggen følelse i kroppen. Dette bruker gå over hos de aller fleste etter en god tid.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.