Lynet sa for siden:
Leste i en gruppe på facebook at det mest riktige bare var å spise ca to ganger? :confused:
Lynet sa for siden:
Leste i en gruppe på facebook at det mest riktige bare var å spise ca to ganger? :confused:
Cyan sa for siden:
Det mest riktige er å spise når du er sulten og spise deg akkurat passe mett.
Yonah sa for siden:
Signerer Cyan. Spesielt om du er nybegynner; spis deg mett, ikke tøy tiden mellom måltidene, tiden vil sannsynligvis tøye seg selv etter hvert. Følg sultfølelsen i starten.
Jeg spiser mellom 1 og 4 ganger om dagen.
Camomilla sa for siden:
Jeg spiser som regel to ganger om dagen. Unntaket er uken ifb med pms - da blir det sikkert 5-6 måltider - men da er de til gjengjeld små. Jeg har vel funnet ut at energiinntaket mitt er ganske stabilt uavhengig av antall måltider - så lenge apetitten styrer spiser jeg omtrent samme mengde mat :p
jankph sa for siden:
Alt fra 1 til 4-5 ganger om dagen, alt etter hvor sulten jeg er. Dessuten er det "å spise" blitt et nytt begrep, for en kopp eller to med kaffe og en liten firkant 70% sjokolade og ingenting før mange timer senere kan vel knapt kalles "å spise frokost", kan det?
kloppsi sa for siden:
5-7 ganger om dagen inkl mellommåltider som et par bær eller sukkererter. Jeg har lavt stoffskifte og det er viktig å holde hormonene igang ;-) Etter legens anbefaling ;-)
index sa for siden:
Teller verken antall måltider eller kalorier. Spiser når jeg er sulten, og "rett" mat. Går så fint så....
Photobscura sa for siden:
Stort sett to ganger om dagen, noen ganger tre. Spiser meg mett, og følger magen, ikke klokka. :)
Ziltoidia sa for siden:
Frokost, lunsj, middag og kanskje en liten yogurt eller noe til kvelds.
senka sa for siden:
For det meste 2 ganger :)
langaard sa for siden:
For det meste 1 gang:)
millah sa for siden:
Jeg er et vanemenneske når det gjelder mat, så jeg spiser alltid frokost, lunsj og middag. Noen ganger, ganske ofte, blir det også et mellommåltid på dagen eller noe lite til kvelds. Jeg har vel ikke helt vent meg til tanken på å gå i timesvis uten mat! :D
Yrla sa for siden:
Jeg spiser tre måltider. Og bringebær mellom.
BenteR sa for siden:
Jeg er rar; spiser ytterst sjelden noe de fem seks første timene jeg er våken, men fra da av og utover spiser jeg stadig tettere, og klarer uten problem og få i meg fem måltider + småspising (ender mellom 3 og 4000kcal) før jeg legger meg.
smgj sa for siden:
2-4 ganger. Og da vanligvis 3ish, sjeldnest 2. Dessverre har jeg ikke helt klart å kvitte meg med småspiseuvanen.
(frokost), lunch, (mellom) og seeeeeein middag.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.