< Tilbake til oversikten

Tilbehør til grilling!

#1

Sjokkisjenta79 sa for siden:

Det har vært endel grilling i det fine været for tiden, og jeg har funnet et tilbehør jeg bruker for å erstatte potetsalaten! Har jo salat til, og evt fløte/hvitløksgratinert blomkål, men syns at denne var veldig god til både kylling og svin!

Bruker 1 boks rømme/creme fraiche

  • en dæsj ketchup
  • en dæsj sennep (gjerne grov)
  • en dæsj majones
  • krydder etter smak, jeg bruker pepper, gastromat, pifi/grillkrydder
  • hvitløk, mengde etter ønske, jeg liker litt futt så jeg bruker 1 hel kinesisk :D

Blander dette godt (veldig god dip og dette)

Tilsetter:
-veldig små buketter av blomkål og brokkoli
-små biter av rød paprika
Pynter på toppen med masse cherry- eller plommetomater

Kan jo variere dette og tilsette det man har av grønnsaker etter smak!
For den som er glad i sjampinjong er det og godt sammen, har prøvd både ferske og hermetiserte :)


#2

Ninasju sa for siden:

En dressing av rømme, majones og krydder, masse nykål/sommerkål, paprika, litt løk, blomkål og litt broccoli, er også godt til grillmat.


#3

Photobscura sa for siden:

Coleslaw er en av mine favoritter til grillmat! Nannah har en innmari god oppskrift på en kreolsk variant her inne.
Ellers lager jeg min mors klassiske potetsalat, men bytter ut poteten med f.eks. kokt og avkjølt fenikkel. Det er også grønt eple i den. De har begge en del kh, men jeg bruker ganske lite av det (en fenikkel, et halv eple), og smakskombinasjonen er helt perfekt i en sånn salat! (Oppskrifta er hvor enkel som helst: En pose ekte majones, en boks seterrømme, en ss sterk sennep, tre kokte egg, en halv purreløk, salt og pepper). Denne får jeg alltid massiv skryt for!


#4

lirumlei sa for siden:

Sellerirotsalat ( nesten som potetsalat)
Grillet sjampinjong. Ta bort stilken og fyll med godt kryddersmør som smelter mens den grilles.
god salat med mye snæks.


#5

Carisma sa for siden:

Bland 1ss majones med 2ss tyrkisk youghurt og litt salt. Hakk paprika, rødløk, selleri, sukkererter og evt kål. Bland sammen. Godt og friskt alternativ til potetsalat.


#6

Pearl sa for siden:

Denne skal jeg prøve Carisma. Den høres kjempegod ut. :)


#7

StineK sa for siden:

Et blomkål
En god snei sellerirot

Koker dette og renner av vannet. Kutter det i litt mindre passende biter.
Skjærer en skive løk og hakker den opp.

Når det er kalt har jeg 3dl rømme og 2dl majones i en plastform. Blander i grønnsakene. Krydrer med salt, pepper, kajenne og evt annet krydder. Avogtil litt ketchup og sennep.

Blir en stor porsjon tilbehør som holder seg lenge i kjøleskap med lokket på boksen.


#8

Mizzlizz sa for siden:

Jeg pleier egentlig bare å lage creme fraiche med rødløk jeg:) bare hakk opp en halv rødløk og blande med creme fraiche. Er egentlig ikke så glad i potetsalat i utgangspunktet så det redder meg :p mye godt her, jeg også bruker å grille sjampinjong å fylle med kryddersmør, kjempegodt :D ellers synes jeg grillmat gir uendelig mye muligheter og er perfekt lavkarbo mat!:)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.