< Tilbake til oversikten

Bilder av maten deres!

Nupsida sa for siden:

Tenkte vi kunne ha en liten inspirasjonstråd her for oss som er på ketolyse! :)
Frokost, kvelds, lunsj osv. legg ut bilder :D

Nupsida sa for siden:

Jeg kan begynne med dagens frokost:
Rabarbra kuttet i tynne staver, sukrin, kalkunpålegg og baconost! :)

monima sa for siden:

God ide, jeg trenger altids inspirasjon.
Fylte fløtepannekaker med ost til lunsj i dag:) Ikke akkurat den mest fotogene maten

Mate sa for siden:

[ATTACH]11994[/ATTACH]

[ATTACH]11995[/ATTACH]

Ikke tidenes vanskeligste retter dette heller. Bringebær med kremfløte og tagatesse til frokost/lunsj (nesten frosne bær er så godt nå i varmen). Til middag spiste jeg kyllingbiter med brokkoliblanding, stekt i smør med en fløteskvett. :)

Hildemor på slanking sa for siden:

Dagens middag; Laks bakt i folie på grillen med purre,paprika og hvitløksmør;)
Gårsdagens middag; Villreker, spinat, hvitløk og kremfløte;)

Fikk ikke til å legge inn mer enn et bilde om gangen i innlegg så her er dagens middag;Foliebakt laks på grillen med purre,paprika og hvitløksmør;)

Nupsida sa for siden:

Laget saftis idag av noen frosne jordbær, litt vann og funlight med jordbærsmak! :)

Tok alt i blender før jeg satt det i fryseren :)

Brunsj asparges og camembert varmes i stekepannen med litt meierismør til osten smelter. Krydre med chilli;-)

Torkil sa for siden:

Hei

Du kan få inspirasjon med bilder og oppskrifter nederst til høyre på www.ketolyse.no eller på min FB Torkil P Andersen

legger inn et av blidene på hverdagspizza og burger :-)

vennlig Hilsen
Torkil

Dagens middag; Thai takeaway kyllingspyd med salat og masse fetaost😛

Nupsida sa for siden:

Frokosten min i dag ble 2 av nannahs supre knekkebrød med krydderkremost, salami og agurk <3

Dagens middag; entrecote med camembert fløtesaus, asparges og grønn sakat😊

Nupsida sa for siden:

Koser meg med litt valnøtter akkurat nå, den er jo rene supernøtten!!

Kopiert fra en annen tråd her:
Valnøtter: Slanke-og hjertevennlig. Best for hjertet!
Valnøtter er hjertemedisin med masse umettet fett og omega 3-fettsyrer som det ellers er mest av i fet fisk. Proteinene metter også godt og omega 3-fettet feter mindre enn annet. Men det er dessverre endel kalorier og lite fiber. Valnøtter kan dateres tilbake så langt som 7000 år f. Krs!
Energi: 708 kalorier per 100 g. Skårer høyt med B6. Viktig for stoffskiftet, nerversystemet og røde blodlegemer.

(De jeg spiser inneholder bare 3,3 kh)

Supert når man er skikkelig sulten, men er midt i mellom måltider eller ikke orker lage noe. VELDIG mettende pga. alt det gode fettet :D

Ziltoidia sa for siden:

Noe av det jeg har knipset bilde av i den siste måneden:

1. Sjokoladekake! Beste lavkarbosjokoladekaka jeg vet om.
  2. Kremostvafler med hjemmelagd syltetøy
  3. Chana masala
  4. Overnattet havregrøt med nøttesmør og fantastisk mye kanel
  5. Pofiberbrød med kremost og røkt laks
  6. God gammeldags soppgrateng med fløte og bacon... og blomkål
  7. Scrambled pancakes
  8. Skinkeeggerøre, røkt laks, tomater, og eple i naturellyogurt

Torkil sa for siden:

For oss på Sørlandet: Harald slakters ketolysepølser med blomkålsstappe som er jevnet med litt baksmiks og dertil tomat-løkkompott. Oppskrift på www.ketolyse.no eller min FB Torkil P Andersen

Vennlig hilsen Torkil

Torkil sa for siden:

Et eksperiment. For å få enda et tilbehør, fritterte jeg squashskiver. Slik: lag røre ved å vispe sammen; 2 egghviter, 1 toppet SS ketolyse bakemiks, 2 ss vann, salt, pepper og krydder etter smak, jeg valgte paprika, men det var litt tamt.... Når oljen i gryten er klar dyppes squashskiver i røren og legges i oljen 1-2 min på hver side og de er klare. Legg dem på smørebrødspapir i ovn på 80 grader for å holde dem varme. Mine skiver kunne med fordel ha vært litt tynnere, de var litt rå i midten. Til dette tomater, Rema Sliders med 2 gram KH/100 gram (smakte lite -nedtur - lag Dansk hakkebiff av kjøttdeig i stedet) Sausen var av typen ta hva du har , rømme, revet parmesan, 1 av eggplommene, olivenolje, hvitløk pepper og salt. Den var litt god . Vennlig Hilsen Torkil

Dagens middag;Sommerkotelett i fløtesaus med blomkål og tomat😋

Laget meg knallgod minipizza på lørdag.
Bunn laget jeg at ca 100 gram revet ost og 2 ss cremefresh. Røren fordeles og forstekes på bakepapir 200 grader i 10 min.
Fyll: 100 gram kjøttdeig stekes på panne i meierismør, tilsett 5 hakkede cherrytomater og litt seltin. Topp med revet ost og stek videre til osten er gylden (ca 15 min ) Denne pizzaen smaker aldeles nydelig men har ikke sprø bunn så må spises med kniv og gaffel😋

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.