Energica sa for siden:
Hvilke type bruker dere, og hvor fåe dere tak i den.
Var på butikken nå akkurat og kikka fant bare med masse karber i jeg:(
Energica sa for siden:
Hvilke type bruker dere, og hvor fåe dere tak i den.
Var på butikken nå akkurat og kikka fant bare med masse karber i jeg:(
guro sa for siden:
Hindu!! På glass. Jeg finner det på Spar og Meny! Happy Taco!
Energica sa for siden:
Finnes noen andre vet verken om noen Spar eller Meny i Trondheim:o
Amica sa for siden:
Ultra skal ha det samme utvalget som Meny (om ikke mere) den nede på Solsiden :) Det fikk jeg beskjed om da jeg kontaktet Meny (litt sint fordi dem faktisk ikke FINNES i Trondheim :p ).
Jeg har fra Black Boy, står ikke noe om sukker i den, men jeg veit ikke! (den kjøpte jeg på Rema`n)
Energica sa for siden:
Ble rimelig overasket selv jeg når jeg fant ut at det ikke er MENY her trodde det var i hele landet jeg, men så feil kan man ta, Meny er jo bare den beste billigste butikken med ferskvaredisk i forhold til Ultra, Ica, Og Maxi
Gleder meg villt til jeg skal flytte hjem til Porsgrunn igjen, bare en uke igjen:D.
18 Juni kjører vi nedover ned flyttelasset:_punk:
Mum 4 2 sa for siden:
ICA Maxi på Moholt har også veldig bra utvalg. Men ikke akkurat billig. Ultra på Solsiden er billigere.
mofe sa for siden:
Aaah, er det fra HINDU dere bruker.. Jeg har nemdlig prøvd den fra Black Boy, og den smaker bæsj! :(
Helene sa for siden:
Det er druesukker i den fra black boy.. som ingrediens nr 5 eller noe sånt. teller ikke det som sukkert?
dingpot sa for siden:
Dere KAN jo lage deres eget tacokrydder da! Jeg pleier som regel å lage på slump, men jeg har en oppskrift her som kan brukes:
Taco kryddermix
1 ts hvitløkspulver
1 ts løkpulver
1 ts oregano
1 ts basilikum
1 ts spisskummen
1 ts paprikapulver
1 ts chilipulver
salt (smak til)
sort pepper (ca 1/2 ts, men smak til)
cayennepepper (ca 1/4 - 1/2 ts, men smak til-denne avgjør hvor sterkt det blir)
[color=#000000][/color]
Jeg følger ikke oppskriften, men jeg pleier å bruke disse ingrediensene, så bare deiser jeg oppi til jeg synes det smaker ok. Pleier også ofte å slenge i en klatt tomatpure og litt eddik. Feel free til å fikse/endre og komme med flere forslag om dere prøver dette ut.
Marianne sa for siden:
Tusen takk, dingpot!
[color=teal][/color]
Skal sporenstreks prøves.
[color=teal][/color]
(Jeg synes Hindu sin smaker bæsj jeg...)
Ziggy sa for siden:
Bunnpriskjeden har Hindu Tacokrydder for de som lurer på hvor de får tak i det i Trøndelag!!!! :detektiv:
Amica sa for siden:
Ah, kjekt å vite - jeg har (enda) ikke funnet Hindu sitt...Menmen. Har ikke prøvd så alt for mye :p
Mjauritz sa for siden:
Hei, kjøpte Kebab Sesoning krydder i Sverige, er veldig lik Taco krydder men inneholder ikke sukker:)
Huldr sa for siden:
Flott oppskrift, Dingpot! Skal prøves, ja!
Et lite tips: tilsett spisskummen (cumin) i like doser som tacokrydderet til Hindu. DA blir det tacosmak :ja:
Ziggy sa for siden:
Hva slags merke med spisspummen da? Det finnes flere produsenter som har ulik smak... Hvilken er det du har brukt???
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.