Denne har gått som en farsott i Sverige i lengere tid. Dette er en annen variant av kokosgrøt, sleng den i stekepanna!
Min variant er slik:
2 egg
1/2dl væske, feks fløte, kokosmelk, vann, fløte+ vann el.l.
1ss kokosmel
1/2ts fiberhusk
Visp sammen ingrediensene og la svelle.
Imens steker du opp en 1/2 pakke bacon og legger 1 ss sukkerfritt jordbær eller bringebærsyltetøy( dette er utskeielsen som bringer denne retten på topp).
Stek så pannekakerøren slik du ville stekt eggerøre. Jeg liker min i litt store biter, så jeg drar røra forsiktig inn mot en kant og snur hele sulamitten i 2-3 biter og steke på begge sider.
Jeg liker min stekt i masse smør, så jeg ta enten bare vann eller fløte og vann blandet i røra.
Herlig frokost!
Ooo, namme :) Menneh - har du røra OVER bacon og syltetøy og steker alt sammen sammen??? Eller legger du bacon og syltetøy på en tallerken og spiser det sammen med pannerøra etterpå?
Her er en svensk bloggpost med hjelpsomt bilde. :) (Oppskrifta er annerledes, men det er det samme grunnprinsippet: "pannekakerøre" stekt på eggerørevis. Skiller seg litt fra omelett avhengig av ingredienser - jeg bruker feks ikke noen form for mel når jeg lager omelett/eggerøre, kokosmel/mandelmel gjør det umiddelbart mer pannekakete.)
Lagde dette til søndagsfrokost idag og dette var godt! Det blir jo ikke noe utskjeielse når man bruker rørte bringebær med sukrin og stevia. Kjempegodt. Hadde 50 gr rørte brigebær og 110 gr bacon til denne porsjonen og er stappemett.
God søndag:)
For å si det slik, i starten like jeg IKKE NOE lavkarbobakst/vafler/pannekaker, alt smakte slimete og kvalmt.Hjelp ikke noe at folk beskrev akkurat den og den oppskriften som det beste de hadde smakt osv. Etter 5 år smaker det helt vanlig. Men jeg tok flere års pause fra alt som het pannekaker, pizzabunner og brød innenfor lavkarboverdenen, og når jeg da prøvde igjen var det helt ok.
ellers er jeg kjempe red fiberhusk nå... prøvde den engang I kjøttkaker og det kom ut lang slimete snørr ut av kakene så jeg matte kaste hele greia. blir det slimete her også?
Denne oppskriften var kjempegod, Imse! Og veldig lettvint!Jeg lagde den to ganger denne helgen :o Selv gubben i huset likte dem, og det er nesten sensasjon :p Søndagen delte jeg bare røren i to og stekte dem som lapper/sveler - godt det også :)
Jeg lagde dette i forrige uke, og syns det var ganske greit. Ikke favorittrett, men lettvint og greit. Men man MÅ spise med bacon og syltetøy på hver bit. Kun pannekake er ikke godt.
Ja, hvorfor ikke? Det gjør du som du vil med. Stevia med vanilje har jeg i pannekaker.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.