< Tilbake til oversikten

Trenger brød råd

Janne sa for siden:

Jeg er ny her, og lurer på om noen kan gi meg et råd!:)

Jeg har begynt på ketolysekuren, og er så glad i brød. har prøvd og bake soyabrødet, men syntes ikke det var det helt store. Har noen noen forslag på noe jeg kan tilsette???

Nille sa for siden:

Heia Janne !

Fant noe Torkil postet i en annen tråd :

Det er også viktig å bruke soyaproteinpulver og IKKE soyamel !! Melet smaker... ikkeno godt !!

garlic sa for siden:

er også nokså ny her, og lurer på om det ikke er mulig å spise spelt brød...

På pakke står det at 100g ferdig bakst inneholder 1,3g karbohydrat. :cool:

mofe sa for siden:

Hm.. kan det stemme da?

Meg bekjent inneholder ikke speltmel færre karber enn vanlig mel, bare at det ere mere næringsrikt.

garlic sa for siden:

HAr kjøpt en pakke "Møllerens speltbrød" ( du blander i gjær, vann og olje). Rett avskrift på pakken er som følger:
karb. ( pr 100 g ferdig bakst) 38,3g, hvorav sukker 1,8.
er det ikke etterhvert greit med sånne naturlige kaeber som inneholder lite sukker?
Beklager ellers min mangel på lavkarbo kunnskap.

mofe sa for siden:

Som jeg tenkte. :) Så brødet er med andre ord ikke spesielt lavkarbo. :)

Elisabet sa for siden:

Hei
Jeg bruker å riste brødet før jeg spier det. Da er det faktisk spiselig:p
Men nå.. etter maange måneder på Ketolyse, så lager jeg vafler innimellom. Spiser det med ost på. Så godt atte:p

Nille sa for siden:

Her er flere brød, versjoner av det første brødet til naboen til Torkil. Det første brødet ble litt vått, så hun laget nytt. Så har Princess laget en annen versjon som også er bra.

Jeg har akkurat tatt (den siste versjonen av naboen sitt brød) ut av ovnen. Måtte bruke opp soyaproteinet før jeg prøvde neste utgave !

Princess sitt blir neste - i denne tråden finnes flere:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?p=108055#post108055

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.