Hei! Jeg er mest vant til Samsung mobiler. Der er det en mappe som heter mine filer og under der blir alt mulig lagret av seg selv. Også en del som ikke burde bli lagret har jeg funnet ut. Holder på å slette ting der, og der går det greit. Er en del bilder sendt via viber som jeg har slettet fra viber samt galleri som jeg plutselig fant under mine filer.
En av vennene mine som jeg har sendt en del bilder til har iphone. Finnes det ei slik mappe der også? Hvordan skal hun finne frem til om disse bildene lagres automatisk på hennes mobil også?
Så langt som eg veit med min eigen iPhone 5s, så blir biletet liggande i det mediaet du sender til, om du sender melding, blir det liggande i melding, om du sender på facebook messenger blir det liggande der. Ein må aktivt velge sjølv å lagre det, og då legg det seg i biletemappa på telefonen.
Bilder sendt til iphone lagres kun i den app du har sendt det til. Akkurat som andrine sier. Bruker må selv bestemme om bildet skal lagres eller ikke. Bilder havner da i bilde appen. Antakelig derfor iphone er så fordømt enkelt, selv for bestemor 😃
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.