< Tilbake til oversikten

En masterstudent trenger DEG!

AQQ sa for siden:

Hei!

Jeg er en 27 år gammel masterstudent i sosiologi som skriver masteroppgave om lavkarbo ved universitetet i Oslo. Det jeg er spesielt interessert i er motsetningsforholdet mellom norske helsemyndigheters kostholdsanbefalinger og hva som blir anbefalt og praktisert innen lavkarbo. Jeg har selv erfaring med lavkarbo, siden jeg har "gått på det" selv.

Det jeg trenger er personer å intervjue. Dette er ikke skummelt. Det er mer skummelt for meg enn for deg. Jeg lover. Helst personer over 18 som har benyttet seg av lavkarbodiett i 1+ år. Intervjuer vil foregå på skype. Om du vil snakke eller chatte for å besvare spørsmålene mine er opp til deg. Se mer på intervjuet som en uformell samtale enn et intervju.

Ta gjerne kontakt med meg eller svar i denne tråden om du er interessert. Jeg setter veldig stor pris på det.

Moogie sa for siden:

Kan du fortelle litt mer om det du forsker på? Problemstilling og ev forskningsspørsmålene? Har du noen arbeidsteser?

AQQ sa for siden:

En konkret problemstilling er ikke blitt utformet enda, siden prosjektet er i startfasen. Det jeg er ute etter i intervjuene er ikke annet å høre på hva det dere føler, tenker og mener. Spesielt er jeg interessert gå inn på deres tanker om helsemyndighetenes anbefalinger og deres grunner til å velge lavkarbo. Jeg vil høre på deres refleksjoner rundt deres - og andres - kostholdsregimer.

Nupsida sa for siden:

Jeg kunne sikkert latt meg intervjue om ønskelig :)

Moogie sa for siden:

Jeg kan sikkert være med

BenteR sa for siden:

Jeg er i den "heldige" situasjon at helsevesenet anser lavkarbo som redningen for meg fordi jeg har såpass store helseproblem, blant annet diabetes type 1 og en kropp som ikke godtar insulin.
Har alltid synest at det er rart at legene mener lavkarbo er sunt og trygt for meg siden jeg er syk, men at de samme legene ser negativt på lavkarbo til mennesker som ikke er så syke.....
Har ikke skype, så kan derfor ikke intervjues der, dessverre.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.