Hei,
Jeg går på lavkarbo, men tenkte kanskje å kombinere det med 5.2 dietten. Men da er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal regne ut det her med tanke på at vi regner karbo på lavlarbo og kalorier på 5.2 dietten (fastedagene). Vil ikke at 5.2 dietten skal gå ut over lavkarboen, så da lurte jeg på om noen her inne har prøvd å kombinere de to sammen og hvordan de da regner det ut?
Jeg surfer med mobil nå, så jeg får ikke gitt deg noen linker. Men det er noen tråder her inne som omhandler temaet. En av de veldig informerende. Prøv å søk på 5:2 i søkefeltet øverst på denne side, evt se nederst på denne siden.
Jeg testet ut 5:2 i kombinasjon med lavkarbo ganske lenge. Det fungerte helt fint i grunn, og jeg hadde nok fortsatt hadde det ikke vært for at det ble så kjedelig i lengden og jeg så at det ikke kom til å bli noe jeg gadd å følge over flere år.
Hva tenker du på når du sier "regne ut"? Regne ut hva da? Jeg regnet bare kalorier på fastedagene - fokuserte på magre proteinkilder og grønnsaker, kuttet ned på fett. Karbohydratinntaket regulerte seg i grunn selv siden inntaket på en fastedag uansett er så lite.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.