Er det mogleg å få tak i gode pølser heilt utan karbohydrater frå daglegvarebutikk, gardsbutikk eller internett? Bur i Bergen. Eg kjenner til Bønes biffgrill og lammegrill, men eg er veldig lei av dei etter å ha ete dei i årevis. Vil ha god karbofri pølse på grillen :)
Tja, Rema har en del pølser med 2-3 g kh/100g, de er i alle fall lett tilgjengelige - og så har Meny og store Ica-butikker gjerne "finere" pølser fra Jacobs og/eller Grøstad (de egnede fra Grøstad er stort sett merket med ordet 'lavkarbo' på pakka, alle fra Jacobs er ok) - de er gode, men det blir jo noe annet enn klassisk grillpølse, smaksmessig.
Skal du ha noen som smaker som Gilde sine grillpølser så er vel svaret nei... Men som Rin sier så er det mange andre pølser som inneholder mindre karbo - og som smaker MYE bedre. Jeg er veldig glad i de fra Jacobs.
Jeg er veldig heldig, for den lokale slakteren selger pølser som er helt uten karbohydrater (de er også melkefrie om jeg ikke husker feil) og smaker helt som vanlige grillpølser :)
Litt dyre, men hva gjør vel det? Jeg kan spise pølser igjen!! :D
Jeg er en av dem som ikke liker sånn grove pølser så dette redda grillsesongen for min del :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.