< Tilbake til oversikten

Pølser utan karbo?

aceton sa for siden:

Er det mogleg å få tak i gode pølser heilt utan karbohydrater frå daglegvarebutikk, gardsbutikk eller internett? Bur i Bergen. Eg kjenner til Bønes biffgrill og lammegrill, men eg er veldig lei av dei etter å ha ete dei i årevis. Vil ha god karbofri pølse på grillen :)

Rin sa for siden:

Tja, Rema har en del pølser med 2-3 g kh/100g, de er i alle fall lett tilgjengelige - og så har Meny og store Ica-butikker gjerne "finere" pølser fra Jacobs og/eller Grøstad (de egnede fra Grøstad er stort sett merket med ordet 'lavkarbo' på pakka, alle fra Jacobs er ok) - de er gode, men det blir jo noe annet enn klassisk grillpølse, smaksmessig.

timich sa for siden:

Skal du ha noen som smaker som Gilde sine grillpølser så er vel svaret nei... Men som Rin sier så er det mange andre pølser som inneholder mindre karbo - og som smaker MYE bedre. Jeg er veldig glad i de fra Jacobs.

Moogie sa for siden:

Tenkte også på disse små pølsevev fra Rema og Mega sine grillserier. Ikke helt karbofri, men så lavt som 2-3 gram er jo ikke så verst :)

kristine89 sa for siden:

Flere av Jacobs pølser har 0 g karbo.
Grøstad har også flere gode produkter :)

thessis sa for siden:

Anbefaler Jacobs pølsene, lite karbo og fantastisk gode, men prisen er litt deretter også ;)

Rin sa for siden:

Meny/Centra har ganske jevnlig 3for2 eller 30%-rabatt på dem, dog - jeg hamstrer strategisk. :p

aceton sa for siden:

Takk for tips! Skal prøve Jacobs og Grøstad :)

thessis sa for siden:

Smart! Jeg burde nok vært bedre til å følge med tilbudene :D

Furine sa for siden:

Dei ferske bratwurstane på Rema er 3 for 2 no, og ca 2 kh. Gode, minner meg om ferske chipolata. :)

Nupsida sa for siden:

Jeg er veldig heldig, for den lokale slakteren selger pølser som er helt uten karbohydrater (de er også melkefrie om jeg ikke husker feil) og smaker helt som vanlige grillpølser :)
Litt dyre, men hva gjør vel det? Jeg kan spise pølser igjen!! :D

Jeg er en av dem som ikke liker sånn grove pølser så dette redda grillsesongen for min del :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.