< Tilbake til oversikten

Hvordan burde jeg trene?

Happie sa for siden:

...

kristine89 sa for siden:

For å gå ned i vekt er kostholdet det viktigste. Et ordtak sier at kostholdet tar kiloene mens treningen tar grammene. Det er veldig sant. Kosthold er nummer en.

Om du ønsker å bli stram og fast er styrketrening det beste. Forskingen viser også at det er den beste måten å forbrenne fett på sammen med intervaller.

Om du skal begynne å trene er det viktigste at du liker det du gjør og at du gjør det riktig.
Finn en treningsform du synes er moro og få en pt til å hjelpe deg med å komme i gang med styrketrening så du gjør det riktig.

index sa for siden:

Jeg synes du trener plenty nok som det er ut fra de målene du har satt deg. legg opp til et treningsregime du kan holde lenge, i stedet fro noe du gir opp etter 3 uker. Jeg kjører kombinasjonsøkter med spinning og styrke to ganger i uken. Og det holder greit for meg. Kjørte tre før, men måtte får frigitt litt tid til andre ting også.

Det er helt riktig som kristine89 sier, det er kostholdet som gjør utslag på vekten. Treningen er mer for å stramme opp og gi overskudd. Så spis rett, og tren passe så går det nok veldig bra skal du se;-)

Happie sa for siden:

...

ninaheg sa for siden:

Jeg vil nå si en blanding av styrke og kondisjon, høres ut som du har maten under kontroll.
Styrke bygger muskler og strammer opp, kondisjon hjelper deg å brenne kalorier og gå ned i vekt. Jeg synes ikke man får best utbytte av gruppetrening, men dette er selvsagt veldig individuelt. Spør på treningssenteret om de kan sette opp et treningsprogram sammen med deg, da viser de også øvelsene du skal gjøre. Jeg synes det å trene med apparater og hantler er best.
Du kan jo også prøve ulike gruppetimer for å se hva du liker best, viktig at treningen er gøy, hvertfall i begynnelsen for å finne treningsrutiner og gleden ved trening :)

Lmtjom77 sa for siden:

Høres ut som du trener rikelig! Men husk på at muskler veier mer enn fett, så om du plutselig går opp i vekt så kan det være fordi du får muskler :)

Lykke til videre!! Stå på, dette klarer du!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.