< Tilbake til oversikten

ketolyse kuren kontra Atkins..

nomma sa for siden:

Hva er forskjellen mellom ketolyse-kuren og Atkins??
noen som kan svare på det..
Torkil kansje hi-hi..:D

Kristian sa for siden:

Forskjellen er at på Atkins er alt forbudt i tilfelle det skulle påvirke vekttapet negativt. På Ketolysekuren er alt tillat, helt til du ikke går ned i vekt...

På Atkins skal du ha nøyaktig 20g karbo for dag. På Ketolysekuren skal du ha ca 15g karbo for dag på induksjonen.

Atkins er amerikansk mens ketolyse er norsk.

TinaF sa for siden:

vil det si at en egentlig ikke skal spise mat med sukkererstatning osv på atkins induksjon??? (absolutt ingenting??)

HP sa for siden:

Egentlig absolutt ingenting ;)

Nille sa for siden:

Nå tror jeg det er flere som ikke har lest Atkins og Ketolysebøkene sine godt nok !!! :snill:

Det er stor forksjell på å "ikke anbefale" og "forbudt".......
Og "alt tillatt" er vel også å strekke det litt langt. Uansett veldig unøyaktig.

Hm..... syns det står om Splenda jeg.... meg begrensning selvfølgelig, men det står ingen steder at man ikke skal spise noe med sukkererstatning. Det står at en skal vise måtehold.

Limer inn noe jeg skrev i en annen tråd da noen spurte om sammenligning:

Matilde sa for siden:

detta kan du Nille!!! :D flotte greier!

HP sa for siden:

Nå har jeg ikke boken foran meg, men jeg kan sjekke det i morgen. Men jeg mener den gode doktoren skrev noe sånnt som at hvis du velger å spise søtstoff så er splenda ok.

Det blir vel det samme som at: Du egentlig ikke skal spise søtstoff, men splenda er ok. :snill:

Hva Dr Atkins mente om kosthold, og hva Atkins Nutritionals selger i hans navn er vel ganske så ulikt... :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.