Da vil jeg gi det et forsøk til. Jeg skal ned mine siste ti kg, og det viser seg å være ekstremt vanskelig å motivere seg til. Ferira 30 års dagen min nå nettopp og skulle ha på meg kjolen jeg brukte da min yngste hadde navne fest. DEN var for liten!! Nå må det skje ellers så er jeg tilbake der jeg starta - på 100 kg... Dit vil jeg ikke igjen!
Mine data er:
30 år
2 barnsmor
85 kg
110 cm i magemål
Mitt hoved mål er
75 kg
under 100 cm i magemål (min familie har store mager, tror ikke jeg noen gang får "vanlig" magemål)
Jeg begynte på Atkins induksjon sist uke. Jeg må være på induksjon en god stund. Kan jeg bli med? Mitt viktigste mål er å ha plass til rumpa i flysetet i sommer, uten at det tyter ut :)
Hei
Våren er tid for slanking for mange. Ketolysekuren gjør det rett enkelt når man tenker på all den gode mat man kan tillate seg og at man kan spise mye grillmat. Ser at flere viser til sine blogger, det er god inspirasjon. Jeg tillater meg derfor å vise til min Facebook konto (Torkil P Andersen) der jeg legger ut oppskrifter og bilder med ujevne mellomrom :o
Ja, mye god mat å nyte i disse ketolysedager :D nesten så jeg gruer meg til å bli ferdig og ikke pøse på med fløte, rømme og smør :rolleyes:
I dag har jeg bakt litt godis som skal fryses ned til påske. Bounty og Sara Bernard :D Prøvde sukrin+ for første gang, og det ble helt nydelig. Gleder meg til påske :D
Tenkte kanskje jeg og kan være med her. Har begynt på streng lavkarbo, sammen med samboer og en venninne. Det å ha noen man skal oppdatere hver dag er positivt for meg. Jeg har de siste to årene lagt på meg nesten alt jeg tok av på lavkarbo. Ting har sklidd ut. Så nå har vi begynt på nytt. Jeg har gått ned 1 kg på to uker og håper på et par kilo denne mnd. Jeg har ca 20 kg å ta av. Er snart 29 år (om 6 dager). Vi skal leve veldig strengt fram til påske. I påsken skal vi unne oss litt lavkarbo-is og karameller.
Jeg blir med :)
Vekt; 82 kg
Magemål: 101 cm
Rompe: 113 cm
31 år
2 barns mor barna er 9 og 11 år.
Alt for glad i søtt og mye mat, så tiltak må til!!
Treningen er godt i gang, men skal gå litt mer.
vår, sommer og høst er fine årstider å gjøre omveltninger i livsstilen sin og komme seg ut i naturen. for ikke å snakke om grillmaten som Torkil nevner. prøvde i fjor å grille grønnsaksspyd, foliebakt fisk og kamskjell... er så myyyye god mat som kan grilles. og som er ketosevennlig :o
jeg er en jente på 28 år som 1.1.2013 var lei av livet som jojo-slanker og begynte å legge om vaner og tankesett for å klare å gå ned og beholde vekten. Jeg har til nå klart å gå ned 17 kg (brukt over 1 år på det altså, men de er og blir borte fra kroppen, og det er det viktigste!! ) jeg får mye drahjelp av hunden min som vi fikk i hus i mai-13...med henne er det mye lettere og kjekkere å komme seg ut på tur uansett vær og vind. jeg har en fysisk krevende jobb så jeg har i første omgang tenkt å prøve på å være i ketose med 15-20 g kh per dag. ser jeg at vektnedgangen stopper opp så får jeg knipe litt mer inn. Men jeg ser for meg at veien etter vektnedgangen innebærer liberal lavkarbo for resten av livet, så jeg synes det er greit å ha en del grønnsaker å variere med, også nå i starten.
jeg har ca 33 kg igjen til mitt store hovedmål. så det er bare å brette opp ermene og stå på.
Hei. Jeg blir også med. Skal ned ca 13 kilo. Vært på glutenfri lavkarbo siden jul pga helsa, men stort nøtteinntak og helgesprekk gjør at kiloene ikke renner av. Har gått opp og ned de samme to-tre kiloene, så nå må jeg skjerpe inntaket av karbo. Tenker også jeg bør begynne å lufte den hunden jeg ikke har hver kveld. Etter nok en sprekk denne helga, i dag er dagen! Kanskje det blir lettere når jeg rapporterer inn her.
Jeg har spist to små kakestykker i helgen, men det er helt greit. Jeg er ikke i ketose lenger, men regner med at kroppen er tilbake i gjenge igjen ila mandagen.
Imorgen før jobb blir det en deilig (?) treningsøkt :D
Jeg vil også veldig være med. Sist jeg var logga inn her inne var 13/4 2010! Den gang gikk jeg ned 13 kg på lavkarbo. Men så har det hendt mye med helsa siden den gang og jeg har trøstespist MYE sjokolade og snop. Det har endt med at jeg nå er på god vei opp igjen. Målet mitt er å veie 65 kg. Der vet jeg at jeg trives. Nå veier jeg 83kg så det er jo noen kilo og miste..
Håper på god motivasjon, inspirasjon og en gnist til å sette igang. I dag har jeg vært flink å bare spist egg, skinke, ost og salat. Så nå skal jeg sette meg mer inn i hvordan jeg skal legge opp kosten... glemt MYE siden sist gang jeg var på lavkarbo...
har akkurat vært på butikken og handlet inn til de neste dagene, masse frisk og god mat.
tidligere i dag laget jeg en stor porsjon improvisert gryte med kjøttdeig, litt hermetisk tomat, koriander, ketchup, paprika, sjalottløk og litt worchestersauce. godt som basis for litt grønnsaker, osteterninger osv..
så gøy at så mange blir med! Masse motivasjon for meg å lese her inne!! Nå ble jeg glad!
Jeg har brukt forrige uke på å kutte ned rent sukker og mel inntak, -men har spist mye salte nøtter og lignende (baconcripsp ol..). kommer nokk til å gjøre det denne uken også siden vi reiser på påsketur med familien til helgen, tenker det er å kreve litt mye hvis jeg ikke kan momse litt nøtter da. Men når den turen er over går salte nøtter også ut og mer grønnsaker inn.
Jeg er dårlig på grønnsaker, skal prøve å kutte opp en del å ha stående slik at jeg småspiser de i steden for nøtter...
Skal begynne å spise en avocado til dagen for å få opp både fett og grønnsaker..
Noen som har noen gode grønnsaks tips??
jeg går til personlig trener så skal veie meg i dag for første gang til han, veier nok litt mer enn vekta mi da jeg veier meg med klær på, men jeg tar utgangspunkt i hans vekt, skal veie meg hver 3 uke ca:)
Grovkarbo er min vedlikeholdsstrategi når jeg har nådd målet mitt eller kommer til et punkt der jeg ønsker å stabilisere litt, men er nok ketose som fungerer best for meg når jeg skal brenne kg. Du er nok mye flinkere å trene og da er jo grovkarbo et fint kosthold :)
Her hadde det jo skjedd mye. Alle er veldig flinke! Jeg veide meg i dag og har gått ned 1,3 kg på to uker (begynte for to uker siden).
I morgen reiser jeg på ferie for å feire bursdag og ha påskekos. Vi skal først en liten tur til København med danskebåten, som samboeren min vant i julekalender. Og så skal vi til hennes familie i Halden. Påskehelgen skal vi hit igjen og da kommer min familie på besøk. Er så heldig at moren til samboeren min og min egen mamma spiser lavkarbo. Da går det mye lettere å reise på tur ;) Og samboeren min også da :D
Nå har vi ikke spist noe søtning og sånt, men jeg tror vi kommer til å lage brente mandler, nøttegodt og karameller til påske. Og kanskje is eller ostekake også.
VB6 er vegan before 6, så all mat før kl 18 skal være VEGANSK mat, ikke meieriprodukter, egg, kjøtt, heller ikke sukker, hvit ris, hvit pasta og moderate mengder nøtter og frø. Etter kl 18 kan man spise middag med kjøtt og det man måtte ønske, men man skal bare spise vanlig, ikke overspise tung mat på kvelden.
Jeg er veldig glad i grønnsaker og frukt så det blir bra vil jeg tro.
Jeg tåler ikke fett etter jeg har prøvd meg på lavkarbo utallige ganger, men får alltid galle problemer og mageinfeksjoner, så må finne noe annet som jeg kan prøve, går ikke ned på grovkarbo så
Nei, det har jeg ikke hørt om. Fikk bare beskjed av legen å ikke kjøre lavkarbo, da hadde jeg vært hos han 4 ganger med problemer son kom av for mye fett. Selv om jeg ikke frotset i fett så kom det tilbake.
Så tør ikke prøve flere ganger, for det var helt jævli vondt!!
Hei. Jeg var tilbake på lavkarbo 26.mars, så klarer jeg å snike meg med som en april starter mon tro? Jeg merker at jeg blir frustrert hver gang vekten beveger seg feil vei, sånn 0,5 opp natten (ja, jeg vet man ikke skal veie seg hver dag, men klarer ikke la vere)... uansett, så er det mer motiverende å se på helheten fra uke til uke.
26.03.14 - 96
02.04.14 - 93.3
08.04.14 - 92.3
Vekten viste forresten 91.5 på lørdag, og det er det jeg finner veldig frustrerende :p
Hvis jeg skal ta en kort presentasjon av meg selv, så er jeg en 22, snart 23 år gammel jente fra bergensområdet. Er for tiden deltidsstudent, men begynner på heltid til høsten. Jeg gikk på lavkarbo i 2010, og gikk ned 33. Kg. Over halvparten av de har desverre sneket seg på igjen, men nå er jeg mer motivert enn noengang for å få dem av igjen. Håper på å klare ca.1. Kg i uken frem til skolestart til høsten, for det hadde vært herlig å vært litt "FIT" til den tid. Gleder meg til å gå ned i lag med dere :)
Hva er den fysologiske forklaringen bak dette?
I forhold til hva kroppen vår er laget for å spise høres det merkelig ut.
Men det viktigste er jo at du finner et kosthold du kan trives med og holde livet ut:)
Gratulerer med flott resultat på kort tid :heia:
Vekten varier fra dag til dag avhengig av hvor mye mat vi har i tarmene, salt og vanninnhold, hormoner, osv. Ikke vær frustrert over det.
Jeg liker å gå i fjellet og hjemme liker jeg å sy/strikke. Men hvis jeg får velge kommer fjell før sy/strikk, men situasjonen hjemme med mann og barn gjør det ikke alltid så lett å stikke av. Har begynt med orientering, men fikke selvfølgelig en betennelse i kneet rett før første løp, så jeg har ikke fått starta opp skikkelig... :(
Og du?
Etter å ha lest om candida så kan jeg si jeg ikke har det, har noen av symptomene, men føler ikke det er noe jeg har.
Jeg har lenge tenkt å kutte ned på meieriprodukter og kjøtt, har flere ganger spurt resten av familien om vi skal ha en vegetar dag i uka, men har blitt nedstemt. Så da jeg leste om denne nye dietten så var det noe jeg ville prøve med en gang.
Synes det virker som en grei diett jeg, så jeg er klar for å gi det et forsøk så fort lønna er på konto :)
Jeg har tre små, så jeg er opptatt med de, ellers så er jeg veldig glad i kakebaking og å lage mat. Jeg har ikke tid til så mye annet enn unger egentlig.
Du da Vims? Hva gjør du, annet enn å se på nyhetene på NRK? :D
Tar du probotika?
Jeg måtte begynte med det da jeg begynte på lavkarbo ellers så kranglet magen. Pro- eller prebotika har også masse god forskning bak seg som viser at det har en nytte.
Aldri stol på klikk.no :p
Det var jo i grunn ingen god forskning på dette.
Men du kan jo forske på din egen kropp. Om det funger for deg så er jo det viktigst.
Utenom lavkarbo... jeg er 3 barnsmor til 3 gutter på snart 16, 10 og 8 år. Så her er det tålmodighet som gjelder om dagen... hehe...
Har en hund Pointer/eng.setter blanding som er spinn vill og gal inntil beinet som jeg tar med meg på daglige lufteturer.. (lufteturer i den fortand at bikkja er mer i lufta enn på bakken... makan.. kan bikkjer bli sååå vår-yre at de bare spretter rundt av glede, eller har det klikka helt for'n tru... Han heter Truls... kanskje det ligger i navnet... who knows..?)
Så har jeg en katt... hu er klin gæærn ho også.. vet ikke hva det er for noe med dyra våre... men gærne blir de.. Ho er Truls sin beste venn og de leker sammen og koser seg. Men ho ligger mest å sover, rett forann DO. Og prøver du å flytte ho angriper ho dopapiret! Så det beste er rett og slett og overse henne.. Ungene kaller henne for dæsskatta... jaja... vet ikke om jeg skal le eller grine.. Mende fleste som kommer hit syntes jo det er hyggelig med selskap når de gjør sitt fornødne da.. hihi...
Ellers er jeg skrudd feil sammen og går hjemme på AAP.. (blodekte naver).. er egentlig en helsesekretær som prøvde for harde livet å komme videre innen medisin. Men medisinstudier lot seg vanskelig kombinere med kropp som ikke virker, 3 barn og alt annet som hører en dame i 30 årene til... I mitt neste liv... DA skal jeg bli lege! Og DA skal jeg sørge for at mora og faren min skrur meg samme riktig slik at jeg ikke blir sånn på slumpen skrudd feil sammen igjen.
Så i dette livet koser jeg meg med matlaging, interiør, dyra mine, ungene og kællen. Er også veldig glad i å være ute i naturen. Mitt andre hjem er Kroatia... der kobler jeg helt ut... <3 <3
Sånn... nå vet dere alt om meg.. nesten... så nå kaster jeg ballen videre :)
Følg meg forresten gjerne på instagram, så følger jeg deg også :) Kaller meg mofrjo :)
Gratulerer! 1,5 kg er jo kjempe bra! Er veldig spent med hvordan veiedagen min blir til lørdagen! Frister å gå på vekta.. men skal prøve å spare meg ;)
Grattis til alle som har gått ned :D:D Flinke er dere :D
Jo... min erfaring er at tuller man og går på vekta mer enn en gang i uka, går fort motivasjonen rett til bånns ! veldig viktig for meg i hvert fall og ikke tulle med veiedagen !
Jeg klarer meg superfint jeg også... og gleder meg til tirsdag som er min veiedag. :D
Jeg er helt omvendt. Føler at jeg ikke har kontroll om jeg ikke går på vekten hver dag. Det er litt psykisk. Faller helt ut om jeg ikke gjør det. Det er til gjengjeld bare en dag som gjelder som offisiell veiedag da. :)
Klarte ikke å dy meg... måtte gå på vekten i dag... og...
2,1 kg ned siden mandag!!! :D
I går var vi på skuespill til klassen til minstemann.. der ble det servert kaker og alskens.. og jeg klarte fint og kose meg med bare kaffekoppen min :) Da vi kom hjem kjøpte gubben og ungene seg en pizza og mens dem hentet pizzaen laget jeg meg en skikkelig salat med masse avokado og reker toppet med hvitløksdressing..
Klarte til å med å motstå at gubben knaska potetgull til tv-kvelden vår!
Er lov å være litt stolt. Krever mye av meg og ikke smake litt. Så dette var virkelig et steg i riktig retning..
Så nå blir min veiedag på fredag i stedet.. kanskje like greit..
Nå sitter jeg inne på vinmonopolets sider og søker meg gul og blå etter en GOD, rimelig rødvin uten så mye sukker og garvesyre.. min favorittvin var jo den sukkerbomba (yellow tail)
Første uka er det vel en del vann.. har skifta fra lavkalori (ligget på 1100 kalorier) til lavkarbo på mandagen.. så neste uke går nok ikke like fort tenker jeg.. Gleder meg til å sjekke ketostixen i kveld.. glemte selvfølgelig pakka i bilen før mannen dro avgårde på jobb... Det værste var at jeg satt meg i bilen og dro på apoteket for å hente stixene og kommer bare hjem og overleverer bilen... også glemmer jeg det viktigste a gitt!!! hehe..
Min veiedag er fredag, og vekta viste 83,3 i går!!
Jeg er ikke på ketogen diett enda men nermer meg!! Så 1,7 kg ned siden oppstart for to uker siden! Liker!!
Nå er vi i lyngdal for å bsde litt denne helga,; så blir fer familie og hjemme resten av påsken:)
Jeg er kommet i ketose og. Gleder meg til veien videre, har mistet litt vannverket denne uken og det er herlig. Har planer om å holde meg på matta i påsken, men jeg må nok lage meg noen gode strategier for hvordan jeg skal klare meg når det blir besøk og sukkerbombene står på bordet... Blir nok mye kaffi, te og vann.. Og så har jeg kjøpt sånn lavkarbokrydderkake og eldorado sin sukkerfrie sjokoladepudding, gele og vaniljesaus så da har jeg nødløsningene i skapet. Ellers har jeg handlet inn mye sunn og god mat. I dag eller morgen skal vi ha andebryst med grønnsaker og en eller annen saus.. :)
Mange fine nedgangen her inne, stå på videre! Dett skal vi klare!
Gratulere med flott nedgang til dere flinke :) Jeg har selv gått ned et kilo denne uka :)
Nå er det påskeferie på meg snart :) skal på hytta... og tenker ikke på en eneste utskeielse eller noe tull. litt rødvin da selvfølgelig :o
Tror jeg er så gira nå at det er bare å stå på.
Ønsker dere alle ei nydelig og "karbofri" påske... håper alle er flinke jenter og går masse turer og koser dere i påska :)
Jeg blir så imponert over dere. SÅ flinke og standhaftige :heia:
Jeg er ikke like flink. Henger litt i tårer og brudd verden hvor jeg synes synd på meg selv.
Nå skal jeg i hvert fall ut på en løpetur og løpe vekk litt tristhet :)
Idag handlet jeg inn til påskeegga og BANG der sprakk jeg. Kasta innpå en pose potetgull og litt smågodis.. Nå er jeg kvalm. Det smakte egentlig ikke så veldig godt heller.. spennende med veiing imorgen uansett.
Jeg har kommet meg på hytta og går masse tur i skog og mark sammen med samboer og hund.
Har blitt litt utskeielser, men jeg spiser avokado, egg, te med cocosa og prøver å begrense meg mest mulig slik at jeg skal komme meg fort i gjenge igjen når hverdagen er her igjen. Prøver også å være bevisst hvilke valg jeg kunne gjort annerledes og hva jeg burde planlagt bedre, fordet kommer jo flere ferier og jeg vil bli flinkere til å holde meg til det kostholdet som er best for kroppen og psyken min.
Heia!
her er jeg så snopesyk at jeg hiver bacon og ost inn i ovnen og sprøsteiker det... vi har også påskesnopet i hus, må jo innrømme at jeg har "snokt" noe i posen, har holt meg til sjokoladen, tenker liksom at det er bedre siden det er mindre sukker og mer "ekte".... eller... jeg tillater meg uansett en bit mørk sjokolade 70% med hver kaffekopp jeg tar, og siden jeg ikke klarer å drikke mer enn tre kopper, så blir det ikke såååå mye...
sa jeg at jeg er SNOPESYK???
Jeg spiser ikke ketogent enda, men har heller ikke gått opp de kg jeg hadde gått ned forrige uke, så får håpe veiedagen i morgen blir bra:)
Jeg har betennelse i kneet, går på en del medesiner nå, lurer på om de hindrer nedgang?
Ibux 600 mg x 4 og parlagin forte... noen som vet?
Er på hyttetur selv og prøver så godt jeg kan å stå imot de andres karbo-bomber. For meg har det hjulpet masse å pøse på med grønnsaker og å drikke en del lettbrus.
Har også tatt med meg flere lavkarbogodsaker som jeg bakte før jeg dro. Jeg og resten av gjengen synes de er kjempe gode og de holder meg unna godteriet til de andre.
Jeg har offisielt sprukket. En SUPERsprekk.. Men bare en påskesprekk.
Jeg kjøpte inn 2 kilo smågodt til ungenes påskeegg.. DET burde jeg IKKE ha gjort.. Nå må jeg finne en søndagsåpen butikk for å handle inn nytt godt til ungene. Haha
(Nei jeg har ikke spist 2 kilo, men muligens et halvt kilo. minst...
oi.. holdt på å glemme all potetgullet jeg har spist.. djises... God påske..
Jeg har mistet motivasjonen. Jeg er så sliten for tiden at jeg ikke klarer å motivere meg selv...
Her er det snakk om 8 (!!!!!) selskaper på 3 uker.. kaker, middag, vin, godterier, øl, potetgull+++
Har ikke oppdatert her. Jeg trodde jeg hadde levd godt lavkarbo i påsken. Spist mye av det vanlige. Hadde litt kålrot i sellerirotmosen til lam, og spiste kanskje fem-seks godteribiter fra sjokoladeposen. Vi har også hatt sukkerfri godteri, som jeg har spist en del av. Nå lurer jeg på om det er det som er synderen. Jeg har gått opp 2,3 kg (og siden jeg har gått ned 1,3 før påske, betyr det at jeg er 1 kg over startvekt :( ). Men nå har jeg kommet godt inni det igjen. Men orker ikke å veie meg før jeg føler at det har forsvunnet igjen.
Starter induksjon igjen idag.. jeg klarer ikke å leve uten strikte regler. Vi har hatt selskap torsdag, fredag, lørdag og søndag, og da gadd jeg ikke å stå imot fristelsen og spiste litt. Lørsag drakk jeg mye vin og på kvelden igår hadde jeg potetgull. 2 kilo opp!!! Fy f. Jeg som har jobba så hardt. Demotiverende å legge på seg så fort. Jeg har egentlig ikke veiedag før onsdag.. håper på bedre tall på vekta da :-(
Nå har jeg kommet tilbake der jeg var før påske! Juhu! 1,3 kg på fem uker er da statusen. Det går i riktig retning i det minste :P Hva gjør dere på utenom lavkarbo, da?
Skulle trylle frem nam kylling surret i bacon med tomatsaus, men så kutta jeg meg grovt i fingern. Blødde som en gris... Fått på bandasje nå, og mannen fikk stå for middagen: brødskiver... Jaujau. Noen ganger altså!
God morgen!!! Gikk på vekta i dag, den viste 81, 4!! Noe har skjedd!!! Har prøvd å ha ett måltid med mye grønnsaker hver dag, kanskje det er det? Eller at jeg har kutta ned på pepsi max?? Hadde fri flyt i påsken for å sikre at jeg ikke sprakk, synes det er vanskelig å kutte ned...
Tilbake til vekta, så hadde det vært utrolig gøy å sett 70-tallet før juni:) nå tror jeg faktisk at jeg kan klare det!
Gratulerer med dagen i dag, og god helg!!
Eg har veie dag i dag, og vekta viste 81, 4 kg, selv om jeg har vært på klubb å spist pasta og smågodt denne uken! Det er jo litt deilig at det ikke straffa seg så sinnsykt... nå er der bare å motstå fristelser videre... er sef tilbake på pepsimax kjøret... må snart slutte med det også.....
Så bra Swirre. Jeg har selv en dag idag hvor jeg unner meg sjokolade. Det går meget fint, men idag har jeg hatt vondt i magen, så orket ikke å lage meg noe..
Hallo ?
Er det noen her ?
Ville bare fortelle at jeg veide meg før helg og har endelig kommet på 70 tallet!
Vekta viste 79,9!!! Første gang under 80 på seks år!!
Gratulerer med under 80 kg :) har prøvd å nå det målet selv. I en mnd har vekta vist 80,4 og 80,2 innmari vanskelig å gå ned de siste gramma!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.