< Tilbake til oversikten

Fleskepannekake, ovnspannekake, munk, Imses versjon

#1

Yonah sa for siden:

Jeg spiser dette til frokost i dag.. Men det er vel vanligvis middag.

Jeg våknet halv seks etter ny tid. Klarte ikke å sove og var litt vel kreativ.
Så mens jeg lå der da, så kom jeg på at fleskepannekake må være super søndagsfrokost.

Slik laget jeg den:

Stek 2 pakker bacon i småbiter i en real kladd smør i en ovnspanne( jeg brukte en liten langpanne) på 225g til baconoet begynner å bli sprøtt( ca 15-20 min), følg med!

Visp så sammen:
9 egg
2.5dl fløte+ 2dl vann
2ss fiberhusk
4ss kokosmel
1/4ts salt

Strø over ca 3dl revet ost og hell over pannekakerøra og stek i ca 25-30 min på 225g. Steketiden avhenger av formen. Den skal blir gylden, så stek gjerne noen minutter ekstra.

Server gjerne med rørte bær, jeg fant et glass lerums sukkerfrie syltetøy bakerst i kjøleskapet.

Det er knallgodt, veldig mektig og en føler seg som en skikkelig husmor når en serverer munk( det kalles munk her i omegnen). Munk ble laget i stekepanna før i tiden, skogsarbeiderene skar opp flesk( mange sverger til det enda, flesk i bit) og stekte sprøtt og helte pannekakerøre over.


#2

Ninasju sa for siden:

Lagret, og skal prøves. :)
Ellers kan jeg tipse om å steke baconet i langpanne, jeg la bacon utover et bakepapir, og stekte det på 230 grader til det så ferdig ut, gikk helt fint.


#3

Ninasju sa for siden:

Og det samme så jeg at du hadde gjort. Sorry, lære meg å lese skikkelig. :)


#4

streber sa for siden:

Det er kjempegodt:rolleyes: Ha en fortsatt fin dag og god ny uke:)


#5

Fillilura sa for siden:

Det Det så godt ut :)


#6

Yonah sa for siden:

Drar frem denne igjen. Eggemiddagene våre trenger å varieres, egg er supermat!
Og pannekake i ovn er utrolig enkelt å lage. Ungene foretrekker bacon ved siden av nå for tiden, og det er også veldig godt. Baconfett fra panna over pannekaka er skikkelig godt.


#7

StineK sa for siden:

Takk for bumpingen - har ikke fått med meg denne før - høres skikkelig godt ut! :heia:


#8

Yonah sa for siden:

Det er kjempegodt! Vi har høner og spiser mye egg, så denne er grei å variere med.
Og nå har minstefrøkna her har oppdaget at det er gøy å knekke egg (en 12 år gammel 2 åring gir livet mye moro:love:). Og her får hun lekt seg og øvd på tellingen også.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.