< Tilbake til oversikten

Vondt i "kroppsvevet" etter inntak av karbohydrater?

Konkelimonke sa for siden:

Er det andre som opplever dette?
Ikkje berre har eg masse ubehag i magen (luft og liknande) når eg et karbohydrater, eg vert liksom så øm i huda på ein måte... litt vanskeleg å forklara, men når eg stryk meg over nakken/på ribbebeina/låra så har eg vondt/er øm i huda og underliggande vev...

Normalt? Har opplevd det før og har tenkt det har vore inntaket av karbohydrater.
No har eg hatt fri tre dagar (altså, "ikkje tenk på karbohydrater i det heiletatt, så difor trykker ein innpå med mengder med karbohydrater"), og då kjem vondten.

Vel, full cleansing i dag! Aooo! ;)

Photobscura sa for siden:

Muligens vannsamling i vevet, rett og slett. Når man skeier ut på raske karbohydrater vil man jo som regel samle en del vann. Når jeg samler vann pga. varme, syklus eller annet blir jeg også litt sånn øm som du beskriver.

Rin sa for siden:

Jeg har det sånn. Hele overkroppen føles som et enormt blåmerke etter inntak av for mye sukker/stivelse. :rolleyes: Veeldig ømt og rart.

Carisma sa for siden:

Jeg har det også sånn, spesielt i leddene. Jeg mistener at det er en slags betennelsesreaksjon i nervecellene.

index sa for siden:

Hvorfor utsette seg for noe slikt, og attpåtil kalle det "fri"? Høres rimelig utrivelig og ufritt ut i mitt hode...:D

Carisma sa for siden:

Det er utrolig hvro fort man glemmer ;)

Jo du har jo igrunnen heilt heilt rett ;)
Men "fri" i den forstand at ein er ombord på ein båt som ikkje har det heilt store lavkarboutvalet i mat, og for då å gjera det enkelt for meg sjølv - ha "fri" ;)

Men, ikkje noko godt i ettertid nei...

Takkar for svar alle!
"Godt" å høyra at det ikkje er eit uvanleg fenomen! No er det full rensings for å få bukt med "vondten" :)

Photobscura sa for siden:

Jeg har f.eks. ekstremt kort hukommelse hva angår store mengder sukkeralkoholer. :p
Nei, det må da være opp til hver enkelt om de tar noen omveier. Lurt er det vel strengt tatt ikke, men helt menneskelig å ikke holde stien rett absolutt hele tiden.

index sa for siden:

Helt klart, og det er det jo også. Ingen skal få fortelle meg hva jeg får lov til å spise og hva jeg ikke får. Men når man legger det ut på et forum er det naturlig at andre mener noe om det. Og jeg merker i alle fall på meg selv at et lite stikk i siden nå og da kan være nyttig når jeg egentlig vet selv at det jeg gjør ikke er helt optimalt... ;)

Fillilura sa for siden:

Jeg får vondt i muskler og ledd etter å ha spist karbohydrater. Etter en uke lavkarbo sprakk jeg på søndag, har ennå vondt.

smgj sa for siden:

Ikke unormalt om man har en pågående betennelsesreaksjon i kroppen. Karbohydrater er brennstoff for sånt.
OndeHånda mi (betennelse i senefester/muskelfester) liker sukker og alkohol (stemmer bra med teoriene om at det kommer på det samme for leveren) ... jeg liker ikke OndeHånda og forsøker som best jeg kan å sulte den...

Hamster59 sa for siden:

Får også vondt av endel karber, har utvikla intoleranse for bl.a. hvete og sukker, egentlig gjør det ikke noe, for jeg skal ikke ha det. Dessverre også for endel andre ting, som melk, nøtter, mandler og egg. Tåler litt av det, men ikke ofte og ikke sammen. For å rense det og andre avfallsstoffer ut av kroppen anbefaler jeg masse vann med en god dæsj sitron oppi (jo mer, jo bedre) og gjerne litt ingefær.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.