Jeg har litt motsatt effekt enn mange her inne når jeg "skeier" ut med karbo. Jeg har slitt litt med treg mage etter jeg startet på lavkarbo, men opplever at karbomåltid får fart på magen. Har derfor begynt å unne meg litt godteri i helgen, eller et pizzastykke nå og da. Jeg går faktisk ned i vekt etter helgen, fremfor å stagnere eller legge på meg.
Er det andre som har det sånn? Kan forklaringen være at jeg til vanlig spiser for lite fett, og karbo? Jeg aner ikke jeg.
Min kropp reagerer også sånn- spesielt etter å ha levd strengt en periode med kh-inntak under 30, synes jeg alltid, etter å ha fått i meg masse kh en dag eller tre, å slippe litt vann. På samme merkelige vis samler jeg litt vann og får nesten "carbface" når jeg går over til strengere kosthold etter en periode der jeg har spist veldig fritt.
Det jevner seg ut av seg selv, så ikke noe jeg har tenkt mye over. Men hvis blodsukkeret og ditt generelle velvære takler utskeieielser, er det jo supert- men ikke gi deg selv evig blodsukker-berg-og-dalbane bare fordi du ikke går opp i vekt av det. Hvis du som meg, tåler det fint fysisk og psykisk, go nuts, fanatisme er ikke spesielt sunt. :D
Dessverre min erfaring også. Jeg gikk ned etter karboinntak det flste året, dvs hvis jeg hadde en sprekk på en dag. Nå funker ikk det, men kroppen stritter i mot på alle vis med vannansamling av flere årsaker( stress og karboinntak)
Nå er det ikke sånn at jeg har ukentlige utskeielser, men kjenner faktisk at magen min fungerer litt bedre etter små utskeielser. Merkelige greier.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.