Dilly sa for siden:
Jeg må si at jeg virkelig gleder meg til å få pastamaskin i posten og prøve denne oppskriften: www.lchfgourmet.se/lchf-recept-/gratang-mos-tillbehor/lchf-pasta-/
nammmm... .-)[
mmmmm :)
Dilly sa for siden:
Jeg må si at jeg virkelig gleder meg til å få pastamaskin i posten og prøve denne oppskriften: www.lchfgourmet.se/lchf-recept-/gratang-mos-tillbehor/lchf-pasta-/
nammmm... .-)[
mmmmm :)
Dilly sa for siden:
Jeg har jo rotet litt rundt på nett. Denne oppskriften med tilbehør skal jeg klare å lavkarbofisere. Dvs. at jeg må nok lage lavkarbopastaen og kutte veldig tynt på maskinen, og steke den litt videre på lav varme i ovnen. Senere kan jeg tilsette den i alle slags oppskrifter, sånn som f.eks, dette;
'450 g hvetemel (dette er jo originaloppskriftr, bruk heller lavkarbooppskrift på pasta!!)
1,25 dl vann
50 g egg (1 lite egg)
25 g olivenolje, extra virgin
1 ts (4 g) salt
Ha alle ingrediensene i en kjøkkenmaskin og bland sammen til du har en god og fast deig, ca. 3-5 minutter. Pakk deigen i plast og oppbevar den i kjøleskapet i minst en time, gjerne over natten.
Rull ut nudeldeigen i en pastamaskin eller med en kjevle, til deigen har en tykkelse på ca. 2 mm. Bruk en kniv til å kutte lange tråder.
Studentnudler de luxe (1 porsjon) mmmm.. dette kan jo alle spise :)
4 dl asiatisk kjøttkraft (se oppskrift under)
½ paprika, kuttet i små biter
½ gulrot, skrelt og kuttet i fine biter
2 stk. sjampinjong, skrelt og kuttet i fine biter
100 g ferske nudler
Kok opp kraften, ha i alle de andre ingrediensene og la koke til nudlene er møre, ca. 2-3 minutter.
Asiatisk kjøttkraft (åhhh.. ser deilig ut)
1 kg kokekjøtt av storfe, f.eks. bog eller høyrygg
1 ½ l vann
½ dl soyasaus
1 stk. løk
1 stk. gulrot
2 ss fish sauce
2 stk. vårløk, finhakket
Kok opp vannet og tilsett alle ingrediensene.
Legg i kjøttet og kok opp på nytt.
Skum godt av, slik at kraften blir klar.
Senk varmen slik at kjøttet ikke koker, men trekker på ca. 90° C. La kjøttet trekke til det er mørt, ca. 2 timer.
Sil fra.
Spicy biffwok med nudler (4 porsjoner) ( Å jaaaa :-))
1 pk. biffstrimler (400 g)
2 ss nøytral olje
1 stk. brokkoli, kuttet i små biter
2 stk. gulrøtter, skrelt og kuttet i biter
3 stk. vårløk, skrelt og kuttet i biter
½ - 1 rød chili, kuttet i små biter
1 stk. rødløk, skrelt og kuttet i grove biter
1 fedd hvitløk, skrelt og most
2 dl asiatisk kjøttkraft
300 g ferske nudler, kokt til de er møre ca. 3-4 minutter
Stek biffstrimlene på høy temperatur i 3-5 minutter.
Tilsett øvrige ingredienser, bortsett fra kjøttkraften, og stek videre i 3-4 minutter.
Tilsett til slutt kjøttkraften og nudlene og la det koke videre i ca. 5 minutter på middels sterk varme.
Klik
Yonah sa for siden:
Den oppskriften der er ikke beregnet på pastamaskin. Mye enklere uten..
Dilly sa for siden:
Jo da, det var det som hektet meg... hun skrev:
Vi provade även att köra dem färdiggräddade plåtarna genom vår pastamaskin och det fungerade utmärkt! Resultatet blev perfekt skurna tagliatelle/spaghetti!
så da tenker jeg: spaghetti, nudler, osv, slurp :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.