Det er en uke siden jeg la om kostholdet, og har begynt å merke virkningen allerede.
Fra å være en som gjerne byttet ut middagen til fordel for en toliter med is til å ligge på mellom 50 og 100 gram karbohydrater pr dag så har det gått overraskende lett.
Så til spørsmålet, hvor mange gram karbo burde jeg få i meg? Jeg vil unngå ketose samtidig som jeg vil være sikker på at blodsukkeret holder seg lavt.
Jeg er en godt voksen mann på 185 cm og tung nok til å stå støtt i storm....
På lavkarbo er du ut og inn av ketose hele tiden uansett. Ligger du lavt nok på karbo så er du i ketose hele tiden. Ketose er ikke noe å frykte.
Min anbefaling er å holde deg under 70 gram, det har funket for meg uten at jeg har følt at jeg har måttet gjøre veldig store forsakelser. Ligger stort sett på 40-60 og trives helt greit med det. Har gått ned 28 kg på dette.
høres ikke dumt ut. Håper du finner ut en måte å spise på så du ikke behøver sprekker. At du lager deg yndlingstinga dine på lavkarbo-vis, kjøper det som lavkarbo eller noe sånn. Det er mange is-oppskrifter, sjokoladeoppskrifter osv osv om du bare googler på norsk eller engelsk. De fleste vil ha smaken søtt. Det er ikke noe poeng å unngå den smaken. Men det er sunne måter å få den på. Jeg bruker bringebær søtet med flytende sukralose, og jeg bruker mørk sjokolade søtet med stevia eller tagatose, eller jeg spiser quest-bar fra iherb. Jeg skal lage iskrem med whey proteinpulver og lager boller med mandelmel. Savner ikke noe jeg da.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.