Hei :)
Jeg har gått en stund på lavkarbo kosthold. Jeg har oppnått den vekten jeg ønsker, men jeg hadde håpet min mentale Helse hadde bedre seg og, akkurat nå føler jeg meg mye verre enn jeg har gjort på lenge.
Jeg har kuttet ut gluten og melkeprodukter.
Siden Søndag så har jeg kuttet ut sukkert helt også ( spiste ikke mye før, men det var alltid litt sukker jeg fikk i meg )
Jeg har mye Candida i kroppen, gått mye på antibiotika kurer pga hyppige blærebetennelser.
Nå har jeg kjøpt Candida rens.
Jeg kjenner jeg får litt abstinenser av å kutte å sukker 100%
Har også kutte ut koffin, pepsi max ( alt med Aspatarm i )
Mitt kosthold er veldig skrelt.
Men spise sunt.
Kroppen min har små rykninger hver dag, føler meg syk, føler som om jeg neste må besvime. Skjelven. Hodeverk.
Jeg hatt oftere panikk anfall ( mer engstelig ) :(
For dere som har sultet ut Candidaen i kroppen, hvor lang tid tok før dere ble bedre? Hvilken symtomer hadde dere da dere gikk på den dietten?
Hvis du nylig har kuttet ut kaffe og cola - og pleide å drikke ganske mye av det - så gjetter jeg på at det er koffeinabstinenser du har, sammen med sukkerabstinenser. Det er tøffe saker! Hold ut en stund til før du evt. søker lege, men om du blir enda dårligere søker du selvfølgelig lege med en gang!
Tenker som TrillTrall at dette kan være koffeinabstinenser, hadde det også litt sånn med hodepine og litt abstinensfølelse (i tillegg til at jeg ble temmelig grinete ...) den gangen jeg ga koffeinkutt et forsøk.
Men jeg får også en liten tanke om du får i deg nok magnesium? Jeg får leamus og kramper lett om jeg glemmer å ta magnesiumen min.
Hva angår panikkanfall/angst kan det nok være betinget av helt andre ting enn man kan fikse med mat, uten at jeg vet hva som ligger til grunn i ditt tilfelle ... Men om dette er ting du har hatt før, kan det rett og slett hende at du er litt ekstra tynn i huden akkurat nå som du har kutta ut to såpass sterke stimulier (sukker, koffein). :o
Takk for svar :-)
Jeg har kuttet ut alt dette gradvis.
I høst var det melk og gluten.
For noen uker siden så var det Kaffi.
Og nå sukkeret.
Jeg tar Magnesium hver kveld før jeg legger meg, jeg merker jeg sover bedre ( kroppen slapper mer av ) etter at jeg har tatt Magnesium
Jeg er ellers flink med å ta vitaminer osv.
Tar 2 skjeer til dagen med Cocosolje.
Jeg har hatt panikk anfall siden jeg var 18-19 år. Men har hatt gode perioder der jeg var helt kvitt det.
Jeg var veldig fin da jeg var Gravid og etter graviditet ( da jeg ammet ) .
Men så kom det snikende tilbake.
Jeg har tatt mye blodprøve osv, men alt er fint med meg.
Jeg har ikke psykiske problemer ( bortsett fra panikk anfallene )
Jeg tar Xanor etter behov, jeg måtte ta i dag på jobben, føler meg mye bedre.
Men jeg vil ikke være avhengig av tabletter.
Jeg kommer til å forsette som jeg gjør angående kostholdet.
Jeg har lest mye om Candida , masse stemmer i mitt tilfelle.
Jeg tar 400 mg om kvelden, tar jeg det om morgenen kjenner jeg at jeg kan bli litt slapp. :)
Som sagt kan jo panikkanfallene og engstelsen komme av at kroppen er i en prosess med å venne seg av ytre stimuli som koffein og sukker.
Kanskje det ikke hjelper å forandre noe i kostholdet? Kanskje du skal se etter en akupunktør eller annen som jobber med å balansere energiene? Kan hende du har masse følelser som trenger å få slippe frem. Klarer du å slutte å stenge av og heller overgi deg?
Det er ikke overgangen til ketose du nå kjenner på, hvis du først nå har kuttet sukker helt? Ikke sikkert det er lurt å gå alt for lavt ned i karbohydratnivå heller. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.