< Tilbake til oversikten

Vil ned i vekt fortest mulig!

Healthy-happy sa for siden:

Hei er ny her på forumet, vil prøve lavkarbo etter alt jeg har lest om den..jeg har prøvd all slags dietter men endte opp med at jeg sprakk å spiste mer enn før :) er jente 159 høy og veier 65, et år siden veide jeg 53. Vil ned 10 kg :(( føler jeg aldri klarer det merker aldri forskjell,all fettet er på magen(mange har spurt om jeg er gravid flaut😳) altså kanskje dumt spm men det jeg lurte på var..hvor lang tid kan det ta før jeg går ned 10 kg..vil ned på 3-4 måneder...er det realistisk mål ?

engeljenta30 sa for siden:

hei du:) om du stresser vil det ta lengre tid, du må ta den tiden du trenger, du er ikke så stor og derfor kan det ta lengre tid, men hold ut:)

senka sa for siden:

Hei og velkommen hit :)
Du er IKKE mye overvektig og tror ikke at du klarer å gå ned 10kg på så kort
tid. Det er ikke noe Hokus Pokus, her på lavkarbo...særlig når man ikke har å
ta så mye.
Prøv å lære masse, det er mye å lese for en nybegynner, det lønner seg å være tålmodig.Lykke til videre :):)

Photobscura sa for siden:

Det er helt individuelt, og avhenger av så mange faktorer at det er så og si umulig å svare på. Det handler om alder, genetikk, helsetilstand, hvor lenge du har vært overvektig osv osv. Det er vanlig å si at en halvkilo i uka er optimalt, men det handler mer om hva som er ok for kroppen å gå ned mtp. både huden, og at hodet skal være med i prosessen.
Selv har jeg brukt åtte strikte år på tredve kilo. :p Men så var jeg overvektig hele livet frem til det, og har hatt en masse medisinske hindringer på veien ned. Men bare det å føle seg så mye friskere som mange gjør på lavkarbo har vært verdt ventetida. Andre igjen, med andre forutsetninger, går ned det samme på mindre enn et år.

Hva er det som haster sånn, forresten? :) Om du vil ned i vekt og bli der må det varige livsstilsendringer til. Om du senker skuldrene, tilegner deg litt kunnskap og finner ut hva slags kosthold du vil gå for, så har du i alle fall lagt grunnlaget for hva du skal gjøre fremover. Som det nevnes over her så er stress en faktor som ikke er særlig godt forenlig med vektnedgang. Lykke til!

Yrla sa for siden:

Det er nok fordi du har det så travelt og blir drastisk at du ikke klarer å holde ut i lengden. Du bør heller sette opp et kosthold med lavkarbo du skal ha i laaang tid som vil få vekta ned over tid, sakte men sikkert. Benytt deg av matvarer du liker godt så det blir lekende lett. Og spis akkurat nok.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.