< Tilbake til oversikten

Chiapudding (melkefri)

#201

Cyan sa for siden:

Mine chiafrø fra Superfood (kjøpt på helsekost med norsk merking) har 4.9 gram karbohydrater per 100 gram. Dette er med kostfibrene trukket fra.


#202

BenteR sa for siden:

Jeg spiser 1/3 av chiagrøten til frokost hver dag, dvs at jeg får i meg 1 ss chiafrø dagligt. Selv om det er karbohydrater i de 50 grammene med bær jeg har sammen med grøten og også karbohydrater i kokosmelken, så påvirker IKKE denne grøten blodsukkeret mitt (og jeg tester grundig)


#203

Lillemy71 sa for siden:

Da konkluderer jeg med at chia er veldig lavkarbo vennlig, siden jeg vet du har nevnt at du må ligg veldig lavt i kh for ikke å få blodsukkersvingninger og tester derfor jevnlig :D

Og når det er sagt må jeg bare si at jeg bryr meg ikke så mye om jeg får en, to eller 3 karber i mine 25 gram med chia. For meg betyr blodsukkersvingningene mye mer enn det totale kh innholdet ;)


#204

Carisma sa for siden:

Syns denne ble kvalmende pga kokkoisinnholdet, men noen som har prøvd å lage med eggemelk?


#205

Ofelia sa for siden:

Gammel tråd, men det får være. Nå har jeg prøvd med både kokosmelk og fløte og klarte ikke få ned noen av delene. Det blir så alt for fettete. Kan man bruke noe annet som ikke har like mye fett? Er ny på dette.


#206

Cyan sa for siden:

Jeg har brukt en blanding av melk og naturell yoghurt. Det funker, men blir mye tynnere så du må enten ha mindre væske eller mer frø. Karbohydratinnholdet blir jo da selvfølgelig også mer.

Men hvis du med fettete mener en slags slimete konsistens, så er det frøene sin skyld og det kommer du nok ikke utenom uansett hva du bruker.


#207

Carisma sa for siden:

Jeg har også blandet de med youghurt, men den bitre smaken kommer enda tydeligere frem da. Ville trodd motsatt, men faktisk skjuler fett den bede enn syre.


#208

Ofelia sa for siden:

Hmm, nei, vet ikke, kanskje det bare ikke er noe for meg. Kanskje jeg prøver en liten porsjon med melk og funker ikke det, gir jeg opp hele greia. Får spise noe annet til frokost. :) Skal sies at jeg er veldig kresen, da.


#209

Jabba sa for siden:

Hva er favoritten, med fløte? Fløte og vann? Mandelmelk? Kokosmelk?


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.