lovechild sa for siden:
Er det ingen av dere som unner dere noen Ryvita Dark Rye-knekkebrød? Den røde pakken? 6,7 gram per knekkebrød går vel greit en gang i blant?
lovechild sa for siden:
Er det ingen av dere som unner dere noen Ryvita Dark Rye-knekkebrød? Den røde pakken? 6,7 gram per knekkebrød går vel greit en gang i blant?
Sanney sa for siden:
Er vel bare du som bestemmer hva du putter i munnen? Selv hæler jeg ikke smaken av de fleste knekkebrød, så det spiser jeg utrolig sjelden.
lovechild sa for siden:
Ja, men jeg lurer på om dette er alt for mange karber for de fleste av dere?
Yonah sa for siden:
Spiser ikke korn på lchf jeg. Ryvita er vel en sånn Fedonting.
Men et ryvita nå og da kan jeg aldri tro skader. Men ville aldri spist det hver dag nei, karbene er fra feil kilde( stivelse).
lovechild sa for siden:
Kan det da være en typisk partystopper?
Yonah sa for siden:
For meg er det det i allefall.
langaard sa for siden:
For meg er den en skikkelig "magestopper":D
Ziltoidia sa for siden:
Kommer helt an på hvor du setter karbogrensen din. Jeg har nok høy nok grense for å kunne spise Ryvita, men drar bare generelt ikke noe særlig nytte av knekkebrød for å holde meg mett og energisk. Men funker det for deg så kjør på!
lovechild sa for siden:
Men at karbene er fra feil kilde, hvilke karber er fra rett kilde? Noe annet enn grønnsaker?
synsegulla sa for siden:
Hvis jeg skal "unne meg" knekkebrød lager jeg de selv. Smaker mye bedre, er uten korn og gluten og jeg vet hva som er i de. Anbefales 😊
Carisma sa for siden:
Har du lest noen lavkarbobøker, eller nybegynnertråden?
Bonjævel sa for siden:
Jeg spiser Ryvita ofte og jeg holder vekta mi utmerket m d. Hjemmelagede brød og knekkebrød gir meg vondt i magen så d er bare å holde seg unna, for min del. :rolleyes:
vaskeklut sa for siden:
jeg for min del synes ikke Ryvita er noe å unne meg, smaker sponplater i min munn :rolleyes: Lager heller egne knekkebrød som er gode og uten korn/gluten!
BenteR sa for siden:
I gamle dager, før jeg fikk diabetes, var jeg veldig glad i Ryvita. Men, da spiste jeg vanligvis fire slike med masse smør og ost og kanskje litt paprika til et måltid. Det vil si at et måltid ble fort til rundt tretti karbohydrater.
Et knekkebrød ville aldri vært nok for meg.
Nå kan jeg ikke spise dem lenger både pga av karbohydratene, men også på grunn av gluten, så derfor er det veldig mye greiere og spise mine egne hjemmelagede knasende sprø knekkebrød :)
Mariline sa for siden:
Stivelse i ryvita knekkebrødet. Men er det ikke i fint mel det er stivelse da? Jeg lærer iallfall noe nytt hele tiden.
TrillTrall sa for siden:
Det er stivelse i alt mel, det er ikke store forskjellen (om noen) i grovt og fint mel.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.