< Tilbake til oversikten

Din favorittmat?

MHM sa for siden:

Min favoritt-ingrediens er creme fraiche.
[color=navy][/color]
Min favorittrett er noe så banalt som pizza.
[color=#000080][/color]
[color=#000080][/color]
Hva er din favorittmat?

mofe sa for siden:

Taco!

Albertine sa for siden:

Jeg tror faktisk også jeg må svare pizza. Det er noe magisk ved pizza.

Alfie sa for siden:

Ravioli fylt med ricotta og spinat. Med nyrevet parmesan og smelta smør og fresa salvieblader over.

Matilde sa for siden:

pizza er fantastisk godt!

og for å ikke snakke om kyllingkjøttboller i bruuun saus, med kålstuing!mmmm!! (ikke at jeg spiser det nå men...)

Nena sa for siden:

Bacalao... (kanskje man kan lage med neper i stedet for poteter??? Håpe..:D )

Fedonisten sa for siden:

Skjell og skalldyr!!! Og da mener jeg IKKE egg altså :geip:

momse-momse

Nille sa for siden:

Hvitløksmarinert hummer..... :D

HP sa for siden:

Av en eller annen grunn er all min favorittmat saker jeg ikke har godt av... Føler meg dårlig i kroppen etterpå... :o

Men: Creme Fraiche, Pizza, Pasta, Rullekebab. Også diverse produkter fra Freia, Henning Olsen mfl. :o

Favorittmat som kan være mat som kan gjøres god for kroppen: Taco, pølser, kremiskrem.

Aline sa for siden:

jeg har blitt veeeldig glad i smoothien min :love:
men favorittmat... mammas hjemmelagde pizza :D ingen over, ingen ved siden :D

men jeg setter også stooor pris på alt det gode vi kan spise av lavkarbo-mat også :)

Anne sa for siden:

Jeg savner en smak av pizza...men skjell og skaldyr i mange varianter er nydelig. En enkelt rett er nesten umulig å nevne, men må jeg så må jeg...

Gravlaks med fløtekokt potetstuing (miniterninger)og sennepssaus......:rodme:

Summer sa for siden:

Kjøtt med salat i alle varianter (tacos, nachos, fahitas, grillet kjøtt med salat, osv).

Lynx Lynx sa for siden:

Oi... det er mye det...
Har en "craving" for tiden for dumplings.. slike asiatiske kaker som dyppes i saus med ymse tilbehør og sauser.

MEN, den maten som det gir meg mest kulinarisk glede å spise??

Det er den maten som er tilberedt med kjærlighet, spist i samvær med familie eller venner med god tid, stor variasjon i tilbehør og total løssluppenhet..

Det kan være de overdødige krabbemåltidene min far inviterte hele sin og min og alle mine søstres venner til hver høst. en gang var vi 30 voksne og haddeminst 4 krabber hver å meske oss med, med god loff, majones og sitron til. Vi hadde alle store papirforklær på, og alle som en, selv min bestevenninne som HATER krabbe, fikk med et magisk minne av den dagen. På kvelden dro en bil med tenåringer ut på vift, mens min far satt igjen med mine foreldres venner og alle sine bekjente og festet til vi kom hjem i 3 tiden.

Det kan være duften av julaften. Uansett hva som serveres (vel ikke lutefisk) så er julematen magisk. Nyvasket hus, juletre, pynt, nyvaskede familiemedlemmer, dempet belysning, engleklokkespill på full guffe, stearinlys, hauger med dem og helst... lukten av snø når man åpner hverandadøren for å lytte til kirkeklokkene som ringer julen inn.

Det kan være pizzaene vi bestilte inn fra dolly dimples, en gjeng på ni som spillte rollespill, glefset ned med velbehag, selv om vi fant sand i 3 av dem og sendte disse tilbake og fikk nye. For stemningen hva høy og alle pizzaene ble spist opp, selv de med sand, for dolly dimples ville ikke ha dem tilbake...

Maten er ikke viktig, det er sammenhengen den serveres i...

for meg i alle fall.

gaupe

dingpot sa for siden:

Tapas/Meze... Når man kan sitte og plukke og dyppe og smake og .... Jeg elsker småretter! mange forskjellige, ørten kombinasjoner, nye smaker.... ååååååh...:D

Nooria sa for siden:

Tapas, middelhavsmat, gresk salat!! :D

Dere som elsker skalldyr: Neste uke skal jeg til Barcelona og det må være drømmebyen for dere! ;)

magdalena sa for siden:

Jeg elsker pizza!Og en god kombinasjon er iskald melk ved siden av.

Heksehilda sa for siden:

Min egen hjemmelagde pizza med hvitløk nok til å tåkelgge en hel by og bunn som er så tynn at den nesten knekker er den absolutte favoritten.

Ellers er jeg fryktlig gald i komper (klubb, raspeball) - men det er jo ikke akkurat slankemat...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.