Katja76 sa for siden:
Syns salat med olivenolje blir litt kjedelig med nesten bare grønt i. Noen som kan tipse om en god dressing man kan lage med lovlige ingredienser?
Katja76 sa for siden:
Syns salat med olivenolje blir litt kjedelig med nesten bare grønt i. Noen som kan tipse om en god dressing man kan lage med lovlige ingredienser?
Photobscura sa for siden:
Jeg lager min egen variant av Thousand Island-dressing med majones, tomatpuré/ketchup, dill, salt og pepper, paprikapulver, og cayennepepper. Veldig godt! Ellers kan man lage tzatziki, rømmedressing m/ hvitløk, ajoli, etc.
Hedda:) sa for siden:
Jeg er ikke glad i oljedressinger, så jeg spiser uten dressing. Ellers bruker jeg suppene som saus over grønnsakene.
Verken majones eller rømme er lov på Eurodiet.
Photobscura sa for siden:
Ah, så ikke før nå at det var i en eurodiett-tråd.
Camomilla sa for siden:
Noe yoghurt-basert, kanskje? Avokadobasert (Guacamole)?
Carisma sa for siden:
Er det lov med olje eller avocado?
Pesto med bitteligg skyr naturell, eller mager kesam?
Pesto og bittelitt olje er ok. :) Ikke avocado, yoghurt, kesam ...
Yonah sa for siden:
Eddik er vel lov?
Prøv å lage dressing av halvblandet eddik(hvit eller rød) og olje eller olje og litt sukkerfri sennep(dijon feks), visp godt med gaffel, eller lag opp en større porsjon i et glass med lokk og rist i vei. Ha i litt søtstoff etter smak, feks flytende natreen, stevia el.l.). Mye, mye bedre enn bare olje og noe Fedon anbefaler. Eddik ødelegger ikke ketose.
maeve sa for siden:
Synes den olja som følger med fetaost er god å ha på salat:)
gibbe sa for siden:
Jeg spiser mager kesam... og tar meg en liten skyr av og til (isteden for et produkt).
Var ingen problem det sa dem til meg
Katja76 sa for siden:
Gibbe - hvilken fase er du i? Er det like effektivt når du bytter slik?
gibbe sa for siden:
Dette var i fase 2, gikk over i fase 3a idag :)
Det vil si at jeg bruker kesam som "rømme" ikke for mye, men for å variere på smaken på maten.
Vil heller bruke dette noe som holder på ketosen, enn at jeg ramler ut av kostholdet pga ting blir for kjedelig.
Samme gjør jeg med skyr(de små)... spiser 1-2 stk i uken for å ha en forandring (dropper da et ED- produkt)... Tok opp dette meg Merete (forusakkutten) der jeg blir fortalt at dette gjør ingenting.
Ang. om det er like effektivt vet jeg ikke, mitt fokus er bra kosthold og veier meg kun når jeg er inne på kontroll.
Grunnen til dette, er at hvis jeg en uke går ned 2 kg og den andre kun 1 kg er jeg redd at dette demotiverer meg.
Det viktigste er jeg går nedover mot målet mitt :)
Har gått ned 22 kg siden Okt 2013 (Hadde ferie i 2 uker i julen der alt gikk til h******)
Wow, fantastisk resultat, Gibbe! :) Håper min lege sier kesam er ok i fase 2, det hadde jo vært helt nydelig! Jeg er litt over halvveis i fase 1 nå.
Katja76 sa for siden:
Det er jo utrolig bra resultat!!
Wowo sa for siden:
Kjempeflott resultat du har, Gibbe! Hvor mye har du tenkt å gå ned?
gibbe sa for siden:
Takk skal dere ha!
Vet ikke enda hvor mye, fokuset mitt er og få en kosthold endring som jeg kan leve med fremover, men har 16 kg til tosifret og der skal jeg ihvertfall!!
Trener ikke, så det er noe jeg skal begynne med.
Tilbake til topic: Har brukt en god olivenolje og balsamico eddik til salater, samt mager kesam som nevnt tidligere.
Pearl sa for siden:
Jeg var på et hotel og fikk en salat med bare havsalt på. Det var faktisk ganske godt.
Carisma sa for siden:
Vi har noe som heter olivensalt som er veldig godt på salat. :ja:
Yrla sa for siden:
Jeg bruker alltid gulost-biter, noen te-skjeer med myk avokado og en teskje smør til grønnsakene og kjøttet/fisken min. Avokadoen blander jeg inn i salaten og smøret smører jeg på kjøttet/fisken. Kjedelig uvariert, men for godt til å forandre.
Ingenting av dette er lov på Eurodietten. ;)
Pearl sa for siden:
Det skal jeg se etter. Hvilken butikk fant du det i?
Carisma sa for siden:
I en lokal sjappe i Palma på Mallorca. :o. Men jeg tror jeg har sett det på mathallen? Det kan sikkert bestilles på nett, heter fleur de sal.
Edit: i denne serien: www.mallorcashop.net/en/mallorca-spices/115-mallorcan-fleur-de-sel-es-trenc.html#axzz2r7XqPA4H
Pearl sa for siden:
Da spør jeg min datter om hun kan se etter det for meg i London. Der har de det meste.
Yrla sa for siden:
oj, ok, sorry.Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.