< Tilbake til oversikten

Hva kan erstatte fløte i pannekaker? Håper på raskt svar

engeljenta30 sa for siden:

hei jeg lager ivorys pannekaker uten fiberhusk, men 1,5 dl fløte om dagen blir litt mye, noen som vet kanskje hva jeg kan erstatte fløten med?

kamp sa for siden:

Kokosmelk

Gerd sa for siden:

Som jeg svarte i den andre tråden; kokosmelk, soyamelk(viss du tillater deg å bruke det)
Eller vann og olje (pga fettet)

j88 sa for siden:

Jeg har prøvd med kokosmelk, det var godt, men de fikk jo en utprega kokossmak, men om du liker kokos så blir nok det bra. Har også prød med soya, dem syns jeg kanskje var enda bedre, men er jo mange som mener man bør være forsiktig med soya, så det er kanskje ikke et alternativ hver dag. Eller så går det nok også ann å bruke mandelmelk, eller annen type nøttemelk.

nellie sa for siden:

Bruk fløte og lag dem noen dager i uka, isteden for hver dag, f.eks?

Yonah sa for siden:

Signerer nellie.

Eller lage lena beatrice sin variant, da det er samme ulla når du første lager de uten fiberhusk( som jo gjør de til ivorys, uten fiberhusk er det ikke ivorys pannekaker). LB lager på 2 egg, 3ss fløte/rømme/kokosmelk(fet variant, lett smaker MYE kokos) og en klype salt.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.