engeljenta30 sa for siden:
når jeg lager lavkarbo pannekaker så får jeg skikkelig eggesmak i pannekakene, noen som vet hva årsaken kan være?
når jeg lager lavkarbo pannekaker så får jeg skikkelig eggesmak i pannekakene, noen som vet hva årsaken kan være?
Yonah sa for siden:
Eh, kanskje fordi de består mest av egg? Ikke noen vei utenom, stek tynne, tynne pannekaker, det gir mindre eggesmak.
blir jo ikke eggesmak når man lager vanlige usunne pannekaker da og dem blir tynne og, har pannekakejern
kamp sa for siden:
Hvilken oppskrift bruker du?
3 egg
3 ss soyamel
1 dl fløte
smelta margarin
Yonah sa for siden:
Men da har du sannsynligvis mere melk i forhold til egg enn lavkarbopannekaker som jo er mest egg.
Jeg synes de som smaker minst egg er lena beatrice sine: 2egg 3ss fløte, pisk sammen og stek tynne, tynne. Smaker bedre enn de med fiberhusk osv. Og mindre egget, selv om det kun er omelett.
omelett? jeg skal jo ikke lage omelett men pannekaker
TrillTrall sa for siden:
Det er jo ikke noe rart at de der smaker egg i forhold til vanlige pannekaker, der bruker man jo (jeg i alle fall) 1 egg pr. 2,5 dl melk, ikke 3 egg pr. dl! Pluss mye mel i tillegg.
ja men er det noen måte man kan unngå at den smaker veldig eggete?
Yonah sa for siden:
Jeg tror du misforstår. ALLE lavkarbooppskrifter på pannekaker er jo i grunn omeletter; egg, fløte og evt noe til å tykne røra med. Når du har så mye egg i forhold til annet så blir det jo eggete. Vil du ha vanlige pannekaker, så glem lavkarbopannekaker. De jeg gav oppskrift på som i grunn er omelett er faktisk de som blir MINST eggete, fordi de stekes så utrolig tynt og får så mye stekeskorpe.
Eneste måten å få de minst mulig eggete er å steke så tynt som overhode mulig. Mulig du bør prøve en annen oppskrift, mulig soyamelet ødelegger for smaken, det gjør det i allefall ikke mindre eggete. Prøv ei oppskrift med feks fiberhusk.
da skal jeg prøve Lena beatrice sine, håper dem ikke smaker omelett da hehe:)
Yonah sa for siden:
Men stek de TYNT. Jeg aner ikke hvordan sånn pannekakejern funker. I vanlig stekepanne heller jeg panna hit og dit for å få de tynne og røra godt fordelt.
men konsistensen på dem jeg laget i går var ikke sånn tykk ihvertfall, dem var tynne som vanlige pannekaker, jeg husker jeg en gang laget pannekaker av 2 egg og 2 ss cottage cheese, dem smakte veldig omelett og dem ble tykke, huff
nellie sa for siden:
Lavkarbopannekaker kan graderes fra 1 - 5, hvor 1 bare er "moderat omelettaktig" og fem er "kunne like godt stekt bacon til". Blir aldri som vanlige pannekaker, men man kan lære seg til å late som. Like greit å slå seg til ro med det, først som sist.
Carisma sa for siden:
Søk på Ivorys pannekaker, de smaker ikke egg
Yonah sa for siden:
Helt enig
Kommer an på smaken. Jeg liker de godt, men de smaker eggete uansett hvordan en vrir og vender det. Det er omelett, som alle andre lavkarbopannekaker. Dersom en vil ha noe som smaker helt som vanlige pannekaker, så kan en glemme det først som sist.
Smaken er delt som baken. Det gikk 3 år før jeg egentlig godttok smaken på lavkarbopannekaker, vafler, brød osv. Jeg måtte venne meg av smaken på vanlige ting laget på mel, og det tok flere år.
skal prøve ivory sine pannekaker, men ikek bruke fiberhusk, det var jo svindyrt
Yonah sa for siden:
Dyrt kanskje i innkjøp, men med tanke på at en pose holder i 6-12mndr, så er det jammen billig mel. Jeg kjøper fiberhusk på mega, denne:
TrillTrall sa for siden:
Du bruker jo bare en spiseskje eller noe sånt i gangen da. Det er drøyt som bare det. :)
ja men får prøve uten denne gangen og det utgjør vel ikke så mye
nellie sa for siden:
Det kan utgjøre endel. :)
Carisma sa for siden:
God sjans for at de faller fra hverandre uten fiberhusk.
Yonah sa for siden:
Blir definitivt ikke ivory`s pannekaker UTEN fiberhusk. Det er jo det som får de til å henge sammen..
jeg laget jo pannekaker i går med bare egg, fløte, soyamel og smør i går og gikk helt fint da så går nok fint
Yonah sa for siden:
Ja, men da hadde du soyamel som fikk de til å henge sammen.
Lena Beatrice sine er uten bindemiddel, men de er litt tricky å steke, trengs litt trening å snu de pga de blir veldig skjøre, nettop fordi det kun er egg og fløte.
har kjøpt inn for å lage ivorys pannekaker nå så da får jeg se hvordan dem blir
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.