< Tilbake til oversikten

Hvor mye fett er nok?

chikelu420 sa for siden:

Hei på dere, og godt nyttår! :)

Jeg har tidligere hatt en runde på ketolyse, og har begynt igjen nå. Sist gang fikk jeg et veldig godt resultat av kuren. Det som imidlertid gjør meg usikker nå er hvor mye/hvor lite fett jeg skal ha i meg:confused: Redd for at med for mye, går jeg opp i vekt, og ved for lite så stagnerer jeg og ingenting skjer. Har dere noen erfaring med dette?

Kan legge ved hva jeg spiste i går:
Frokost: Omelett av 3 egg med litt fløte, 10 pepperoni og litt sjampinjong og vårløk. 1 ss med omega 3.
Lunch: 2 egg med en god dæsj majones og 10 pepperoni
Middag: Stekte opp en pakke med 600 g kjøttdeig og 150 g bacon, 150 g sjampinjong og 1/2 purre og delte denne porsjonen i 5. Steker i olje. Spiste en porsjon til middag.
Kvelds: en porsjon med det jeg lagde til middag.

Jeg er 174cm og veier 75 kg.

milena sa for siden:

Sånn fra en amatør så ser det for det første ut som du ikke får i deg nok grønnsaker. Hvor er brokolli/blomkål/salat osv. Og når det gjelder mengder fett så kan du jo se litt lenger ned på denne siden så ser du andre svar på lignende spørsmål.

Torkil sa for siden:

Hei
Varierte grønnsaker og blandet salat er viktig det skal gi 15 gram KH pr dag. Dertil ca 100 gram protein og 100 gram fett. Jeg anbefaler det kommer fra maten , fett kjøtt, fetefisk, fete oster creme fraiche etc.
Lykke til
Torkil

langaard sa for siden:

Jeg tror flere går på en "smell" ved å tro, dess mere fett jo bedre. Spis naturlig mat med greit fettinnhold uten og " pøse på med smør og fløte, men det er meg da :rolleyes:

Photobscura sa for siden:

Det skal overraskende lite til å komme opp i ca 70% av energiintakket i fett, som pleier å være standarden for ketogene dietter som ketolysekuren. Fett er omtrent dobbelt så næringsrikt som f.eks. karbohydrater, og langt mer mettende. Som Langaard skriver, er det ingen vits i å overdrive. Bare velg naturlig fete matvarer som godt marmorerte kjøttstykker, stek maten i smør, ikke vær redd for fete sauser, oljedressinger etc, så har du kommet langt. :)

chikelu420 sa for siden:

Hei igjen, og tusen takk for svar! :)

Har vært litt frustrert for det som virket så smidig sist gang var plutselig ikke det lenger. :rolleyes:

Takk for "spesifikke" tall, Torkil!

Kan legge ved hva jeg spiste i går etter å ha sett kommentarene:
Frokost: grønn salat med 100 g skinke
Lunch: omelett-wrap av 2 egg og bittelitt fløte, med en laksefilet og ruccola
Før trening: 100 g brokkoli og 50 g pepperoni
Etter trening: Grønn salat med oliven, fetaost, kylling, skinke og litt mozzarella.

Kjentes bedre ut.. :o:o

Carisma sa for siden:

Spis fett før trening så holder du lenger! Da jeg gikk ned raskest spiste jeg en halv avocado m rekesalat før treningng.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.