Stønn, fredagskaffe. Hver fredag. Noko godt. Alltid kake, kjeks, sjokolade. En sjelden gang var det noen som hadde lagt fruktfat (det var veldig populært!), men denne ukulturen med fredagskaffe syns jeg ikke noe om, sånn egentlig. Alle blir jo fristet til å stupe ned i godteskåla. "Det er jo fredag!"
Et lite hjertesukk. Er det flere som jobber på steder hvor det er fredagskaffe? Hvordan løser du problemet med fristelsen?
Vi har ikke fredagskaffe med kaker og sånt, men det er støtt og stadig kakefeiring av bursdager, gode resultater eller annet. I tillegg har vi alltid noe godteri inne i kontorlandskapet, store skåler alle går og tar av hele tiden. Jeg klarer fint å unngå godteskåla som står der hele tiden, men sliter veldig for å si nei til kake når det serveres. Synes jo det er koselig å feire med kake da, men synes det er vanskelig å takke nei.
Godteskålene ja.. de hadde jeg glemt. Det er ei kollega som er halvt svensk og er i hjemlandet titt og ofte, hun setter stadig frem smågodt på mandagene. Sukk.
Bryr meg ikke så mye om det lenger, egentlig. Jeg har jo sluttet med denslags, så da er jo ting laget av hvetemel og sukker bare rart... Hvorfor ønsker de å stappe i seg de greiene der?:rolleyes:
Jeg har heldigvis ikke problem med at jeg blir fristet av de greiene, men her er det både kakeklubb, snop støtt og stadig, bursdagskaker, avskjedskaker osv osv. Jeg klarer fint å henge med gjengen og bare ta en kopp kaffe, men synes det blir veldig mye til tider, selv om jeg unngår fristelsen.
Vinlotteri pleier alltid å komme med kake, hvertfall i offentlig sektor.
Folka på jobb er helt ville etter godteri! De spiser hauger hver dag, og da mener jeg HAUGER! Vi har et par slike av de største metallbollene fra IKEA, og før jul var leverandørene innom og fylte dem med godteri. Det holdt ikke ut dagen engang! Det er vel kanskje en 10-12 stk som er mest ivrig på det og de spiser i ett. Hvis det er lenge siden det har vært godteri i bilene (lenge er ca tre dager....) slåss de om det når de fylles. :cool:
Hos oss flyter det også med godis, men ingenting frister overhodet. Jeg har aldri latt meg forføre av søtsaker; lavkarbo eller ei, men ei god foccaciaskive ristet på panna i mye god olje og dandert med reker og majones frister enormt! :sikle: De andre vet heldigvis at jeg ikke vil ha brød under rekene så det blir bare mer salat og reker. :sikle:
Jeg jobba i fjor på en plass der det var kake hver fredag med "obligatorisk oppmøte".. Jeg løste det ved å si at "jeg får vondt i magen/blir syk" om noen spurte om hvorfor jeg ikke ville ha. Jeg er en godtemons, så jeg VILLE jo ha. Jeg helte litt ekstra fløte i kaffen min og holdt på koppen med begge hender hele tida :rolleyes: Da det var min tur lagde jeg lchf-vennlig kake som bare hun andre lavkarbodamen på jobben visste at var lchf.
Hos oss er det vafler hver torsdag. Heldigvis ikke felles servering. Det står vaffelrøre og vaffeljern på kjøkkenet så vi kan steke selv. Så jeg holder meg heller unna den etasjen på torsdager.
Men enig i at det er slitsomt når man også på arbeidsplassen skal belønnes med den type "mat".
Min forrige sjef kjøpte rett som det var godis og satte frem på spiserommet og siden vi var bare to så var det veldig synlig at jeg ikke spiste så mye, prøvde i alle fall... Noen ganger hendte det at jeg kastet resten i søpla når de hadde stått en stund og ingen av oss hadde spist det. :cool:
Nå har jeg ny sjef og han prøver også å ligge unna sjokolade og kaker til daglig så vi er helt på bølgelengde der. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.