< Tilbake til oversikten

ED-godkjent blomkålssuppe

Hedda:) sa for siden:

Fant en oppskrift på nett nå, Hellstrøms Blomkålssuppe. Etter hva jeg kan se er denne suppen godkjent på ED, nå etter bare litt moderering av meg. :)

OPPSKRIFT

1 blomkål
1 løk
1 purre
6 dl vann eller grønnsakskraft
Olivenolje
1 brokkoli, lag små buketter
2 spiseskjeer gressløk, finhakket
1 teskje karri
Salt og pepper

Kutt blomkål i biter. Hakk løken og purreløken (bruk bare det hvite på purreløken). Fres alt i en kjele med litt olivenolje. Tilsett kraft eller vann. La det koke til blomkålen er mør. Kjør suppen i en blender eller bruk en stavmikser til suppen er helt glatt. Du kan eventuelt sile den. Smak til med salt og pepper.
Stek brokkoli raskt i en varm panne med litt olivenolje og krydre med salt, pepper og karri.
Anrett på tallerken med brokkoli og hakket gressløk.

Denne skal i alle fall jeg teste! :) Ser for meg at jeg kan ta et ED-rundstykke til, og sønnen min kan få vanlig, grovt rundstykke.

Lagde denne i dag, den ble god. :) Sønnen min likte den også.

Jeg hadde et ED-rundstykke til, så var det dagens middag. :)

Silte forresten suppen, slik at den ble helt glatt og var riktig konsistens. Mosen som ble igjen da smakte omtrent som potetmos. Hadde jeg fått lov å spise kylling, hadde jeg hatt kylling og blomkålmos til middag i morgen ... :rolleyes:

Wowo sa for siden:

Det er bare 30 dager igjen til du kan spise kylling ;).

Jeg kjøpte inn blomkål og det som skal til i dag, så kanskje det blir blomkålsuppe i morgen på meg. Spiste du rundstykket slik det er uten noe på?

Ja, jeg bare ristet det i brødristeren først. Savnet ost. Neste gang kanskje jeg tar litt pesto på, og agurk eller et eller annet.

Jeg tilsatte forresten hvitløkssalt og et krydder som heter "coriander & chili" i suppen. Ble bra. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.