hei på dere, før dere begynte på lavkarbo, spiste dere da 2-3 måltid da og? er det slik at det bare er på lavkarbo at det holder med 3 måltid eller går det bra ellers også utenom lavkarbo om dere skjønner, er så mange som sier at man må spise 5-6 måltider om dagen osv
2-3måltider på høykarbo går kun om jeg skulle være et sted der jeg har oppmålt mat for så og så mange mange dager. Jeg blir kjempesulten på høykarbo, som i sulten døgnet rundt og tenker kun på mat hele tiden.
nå tenker jeg for å gå ned i vekt generelt, det har jo vært så mye snakk om det med at det bare er tull med mange måltider, at det holder med 3 måltider liksom, jeg merket at jeg tidligere ble stresset da jeg måtte tenke på å spise måltid hver 3 time liksom
Så lenge man får i seg nok mat pr dag så spiller egentlig ikke antall måltider noen rolle. Men ett måltid daglig på høykarbo blir veldig stort, og vil dessuten trigge sulten unødig mye på grunn av blodsukkerstigningen. Så på høykarbo er det vel hyppige måltider som er tingen, da holder du blodsukkeret stabilt høyt. TIl motsetning til lavkarbo, der man bevisst holder blodsukkeret stabilt lavt...
De fleste jeg kjenner som har gått ned i vekt på vanlig kosthold, har sverget til 'lite, men ofte'-metoden. Om det er 3 eller 6 måltider spiller nok ingen rolle, det er vel mest for å holde sulten i sjakk.
Jeg spiste 4-5 måltider på høykarbo og 4-5 måltider på lavkarbo. Magen min klarer ikke så store måltider så 2-3 måltider for dag gjør meg kjempedårlig. Lykke til med utprøving! ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.