Jeg har for en gangs skyld ikke tenkt å gjøre så mye utav det i år. Jeg veier så mange kg for mye at jeg egentlig kunne tenkt meg å gjemme meg. Det skal jeg ikke gjøre men jeg skal ha på meg en finere topp, og en helt enkel bukse. Jajamensann :D Så kommer jeg sterkere tilbake neste år. Jeg føler meg ikke vel i noe så da gjøre jeg det enkelt. Litt fin må man jo være, så jeg har et par topper/tunikaer som jeg skal bruke så får det være med det ( som svigermor sier) ;)
Jeg skal ha rød kjole med svarte bomber, 50 talls. Om noen mener den ikke passer min fasong så er det deres problem, jeg gidder ikke å bruke enda flere år på å gjemme meg.
Jeg skal ha svart bolero til.
den var faktisk ganske fin. jeg går vanligvis aldri i kjole da jeg for det meste ser gravid ut de få gangene jeg prøver. blir nok ei svart penbukse og topp på meg, som vanlig. vi stivpynter oss ikke til jul vi heller
Herrrrlig kjole, Imse!!! Sånn vil jeg også ha! Noen som sa "glad i prikker"...? ;)
Selv skal jeg ha en kort og ermeløs, svart kjole som ser ut som fløyel (tror ikke den er det), har hatt den de siste 2 julene og tar den i år også. Den er fin samtidig som den er mjuk og god og gir plass til at jeg kan spise godt under julemiddagen. :D
Tidligere stilte vi alltid i bunad på julaften hos oss, men etter at barnas bonusmor kom som et friskt pust i en nydelig lilla "mjuk-kjole" og proklamerte at hun orket ikke den tunge, trange og varme bunaden på julaften så har vi andre også tatt etter henne. :)
Jeg kjøpte en typ kjole/tunika , flerfarget blå/hvit/sort. Usikker på om jeg bruker den da.. har desverre ikke bilde, men tror den ble kjøpt via sparkjøp eller ellos.. :p
Å, jeg falt totalt for den grønne utgaven jeg Gerd! Den var jo ikke dyr heller, så kanskje jeg må kjøpe?
[color=darkorchid][/color]
Hva jeg skal ha på meg på julaften aner jeg ikke ennå. Pleier aldri å planlegge det, bare åpner skapet mitt når det er på tide å kle seg om og ser hva jeg finner. (Ja, jeg har MANGE kjoler, så det er aldri noe problem å finne noe)
Jeg likte også den kjolen som Ged har bestilt seg, blir nok kanskje en sånn på nyåret. Jeg elsker kjoler og har en mengde i ulike stiler, men i jula blir det som oftest en pen bukse og topp. Sikkert for det at vi liker å ha det behagelig og slenge rundt på soffen etter middag og det er ikke så greit med kjole :D
Til nyttårsfesten med jobben (vi har ikke julebord) skal jeg derimot ha på meg denne som jeg nettopp har kjøpt:
Og Imse: Digga den kjolen, du så smashing ut :hearts::heia:
Blir som vanlig en eller annen pen vintagekjole. I sommer kjøpte jeg meg noe så uvanlig som en rød kjole med lengde til midt på leggen (motsetning til mine sikkert hundre lårkorte, svarte kjoler), med fantastisk kult hals/utringningsparti, på Dianas salonger her på Løkka. Den er innmari fin, og ganske julete, men må prøve den på igjen først for å sjekke hvor god plass det er til ribbe og pølse. :p
Skulle ønske jeg kledde pin up-stilen, men har dessverre ikke helt den rette fasongen for det. Kjolen din var veldig kul, Imse!
Full av optimisme kjøpte jeg en svart "businessaktig" kjole i vår som skulle sitte perfekt til jul. Vel, jeg får den på, men da kan jeg ikke sitte, spise eller puste.... Så det blir gjenbruk av en svart og grønn "silkekjole" med korte ermer jeg kjøpte til en barnedåp for noen år siden. Men på den positive sida var den dyr nok til at det er greit å få brukt den mer enn et par ganger.
Jeg kjøpte med ny kjole før jeg begynte på ketolyse, den blir kanskje litt stor nå....eller kanskje jeg ikke trenger en sånn formene tvangstrøyesak under :D
Jeg skal forresten bruke min kjole på graduationsfesten samt på St Patricks day i Perth. I jula blir jeg å bruke mange buksevarianter siden vi får to små barnebarn på besøk. Det ser så kleint ut å rulle rundt på gulvet i kjole..
De fleste kan få markert midje ved å bruke et fluffy underskjørt under kjolen.
Jeg er som Perdita, selv med BMI på 53 hadde jeg godt markert midje. Og den blir ikke mindre tydelig av 40kg ned. Mulig heldig. Ikke alltid så heldig, da det er så stor forskjell på hofter og liv at det er slitsomt når jeg skal kjøpe jakker feks, herrejakker må jeg ha slik at den er flere nr for stor øverst enn rundt hoftene. Og da blir jakkene veldig klumpete øverst. Det har sine fordeler og ulemper.
Vi pynter oss. Selv om jeg har protestert noen år og gått i hverdagsklær fordi jeg ikke helt ser poenget med å pynte meg for kjernefamilien. Men jeg føler meg litt dum i type joggebukse og hettegenser når de andre går med dress og finkjole. De siste årene har jeg endt opp i rød "silke"-topp og svart, blankt a-skjørt eller stripete svart dressbukse. Jeg har en kjole som er ganske julete, men den har så liten plass til puppene at jeg må gå uten BH i den. Synes ikke det passer å gå i utringet kjole uten BH på julaften med familien. Har også en knallrød kjole, men den er fortsatt for liten. Eller, jeg får den på meg fordi den er stretchy, men da stikker valkene ut. Det ser veldig lite pent ut.
Det er jo en kjempefordel, ikke bare utseendemessig, men også helsemessig. :)
Du vet hva jeg mente. ;) Jeg hadde en midje som var bredere enn hofter og bryster og alt annet på kroppen da jeg var på mitt største, og det var ikke akkurat dét jeg mente med markert midje. Går ut fra at alle andre skjønte at jeg med det mente konkav, ikke konveks. ;)
Hånei, du. Ikke med mindre man med min kroppsfasong/silhuett - da jeg veide mye mer enn jeg gjør nå - samtidig ville, sånn rent visuelt, "legge på seg" ca 20 kilo. ;)
Nå er det jo en helt annen sak, ettersom jeg jo er vanlig tynn/slank, men da jeg fortsatt var overvektig, med bred midje og rygg, så så jeg dobbelt så stor ut som det jeg var, om jeg forsøkte meg på den stilen, så det fungerte særs dårlig. Det ble da mest til kjoler med lett A-form, helst. Nå har jeg jo langt mer frihet, men fortsatt er ikke svingkjoler med petticoats og sånn det som gjør mest for fasongen min. :)
Var masse fine kjoler her inne!
Jeg skal starte på lavkarbo igjen etter jul, så er ikke spesielt gira på å pynte meg når jeg ser ut sånn som nå. Men jeg har funnet en kjole jeg vil bruke, så skal jeg se om jeg får kjøpt meg noe hold-in for mage og hoftene :p
Så mye pent!!! :D Motehuset har mye flott syns jeg. Men ikke alltid de har i litt store størrelser. Jeg har sett meg ut en kjole som jeg skal ha meg en gang.... ja en gang hehe.:p
Jeg kjøpte denne kjolen i for sikkert tre-fire måneder siden, med tanke på jula. Så det blir den, med blonde-strømpebukser og en kort cardigan. :) Den var grisebillig (typ 150 kr), men syns den sitter skikkelig fint på... :D
Valgets kvaler...
Rød kjole fordi det er jul? Blomsterkjole fordi.. øh.. blomster? Og at jeg aldri bruker den ellers. Svart kjole som er fin med det røde skjerfet mitt og fancy strømpebukser..?
Det gikk ikke helt som planlagt her. Jeg trodde jeg skulle jobbe til 16, men så skulle jeg visst jobbe til 17. Middag var kl 17. Hadde tenkt å være ferdig kl 16, dra hjemom og skifte og hente pakker og så være hos familien kl 17. Og så satt jeg i telefon akkurat kl 17 og ble sittende til kvart over. Så da kjørte jeg bare hjem, hentet pakkene og så kjørte til familien. Samme klær som de jeg hadde på jobb altså.
Dongeribukse, en svart "silke"topp, en julerød bolero og et stort svart smykke. Og så var neglene julerøde og glitrende.
Fikk kjolene mine i går. Mamma, som skal til syden, fikk den ene av kjolene, for de må være noe av det letteste/minste volum/minst krøllete jeg noen gang har vært borti! Og da bør jo kjolen være perfekt for 4 ukers sydenkoffertliv. Så tusen takk Gerd for tipset! Mamma kledde den veldig godt og jeg gleder meg til å bruke min i Australia. Grønnfargen var bare helt nydelig. :love:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.