Ja jeg vet det er et kjipt tema men jeg må spørre.. Har nå hatt litt over 3 uker på lchf og har til tider veldig vondt i magen og er stinn på et vis. Ikke oppblåst! Kommer meg i grunn ikke på do uten hjelp fra dråper eller lignende. Spiser linfrø om morgen men også innimellom på kveld for å få i meg nok fiber.. De har da ligget i vann natta over!
Det er jo ikke akkurat mye fiber i kosten ellers! Hva gjør dere?
Jeg trener og er veldig aktiv men alikevell..
Blir glad for alle råd!!
Hva jeg gjør? Ingenting! Har vel aldri spist så lite fiber som nå men likevel er magen bedre enn noen gang! Tror fiber er oppskrytt når det gjelder tarmfunksjonen i alle fall...
Tipper du har litt tilvenningsproblemer. Gi det er par uker til, så løsner det nok (bokstavelig talt). Kanskje du spiser for lite fett? Mer fett og mer vann, så blir det sikkert bra;-)
Jeg får vondt i magen AV linfrø, jeg. Det meste av frø egentlig. Så ligger unna lavkarbobakst o.l. Har desverre ikke noen tips ut over den kommentaren.
Kutt ut linfrøene. Spiser du noe yoghurt e.l? Tyrkisk yoghurt kan hjelpe på tarmfloraen. Og som index sier, fiber er oppskrytt. Jeg har aldri hatt så vondt som da jeg spiste fiberknekkebrød på Libra-kurs.... :o
Det er mye kostfiber i grønnsaker og frukt. Spiser du nok av det, eller går det nesten bare i proteiner og fett? Og nei, fiber er ikke "oppskrytt", det er faktisk viktig for tarmfunksjonen vår. Men det fins fiber i mange andre matvarer enn linfrø:) Ellers høres det jo ut som du gjør det riktig ift aktivitet og mye væske...
Jeg spiser ikke frukt nå da jeg følger lchf men spiser brokkoli, blomkål, asparges etc.. Avocado .. Og litt nøtter! Kanskje enda mer grønt da:)
Og litt mindre linfrø? Takk for tips :)
begynte med cocosa rett før helgen... merker forbedring alerede...! jobber med å øke vann/væskemengden også... altså den væskeformen som ikke inneholder koffein:o
Det er nok lurt ja.. Håper å få orden på magen etterhvert:) hjelper cocosa på magen også?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.