< Tilbake til oversikten

Hva bruker dere å drikke?

Nupsida sa for siden:

Å hvor mye iløpet av den dag? :)

Vet at det nok finnes mange tråder om dette temaet, men tenkte å spørre for å få noen tips å se om det var kommet noe nytt siden vi er nye medlemmer nå!

Selv drikker jeg mye te (Favoritten er te fra Celestial Seasonings, masse god smak, økologisk og helt uten skumle ingredienser!), vann selvfølgelig, litt pepsimax, eggemelk-kakao hver dag til frokost også drikker jeg veldig mye funlight med kullsyre i! Bruker den som heter Fruktfest, med kullsyre i smaker den akkurat som champangebrus <3 Er nå jeg er kjempeglad for at vi har kullsyre i kjøleskapet :D

Hva drikker dere da? :)

BenteR sa for siden:

Jeg drikker en kopp kaffi om morgenen, en kaffismoothie på ettermiddagen, et krus te med cocosa om kvelden og ellers drikker jeg cirka to og en halv liter vann.

Yonah sa for siden:

Vann, 2-3 liter+ hver dag. Og 1-3kopper kaffe og mulig 1-2kopper peppermynte eller kamillete.
Jeg drikker vann når jeg er tørst.

1-3glass pepsimax el.l i helgene,kan også gå uker uten brus.

langaard sa for siden:

Kaffe, vann, farris og hvitvin :D

Ziltoidia sa for siden:

Te, vann, te, vann, te, vann.... og i dag en kopp kakao på mandelmelk, sukrin+ og bakekakao. :3

Hender jeg har heftige perioder med ZerOh! og Fun light, og da går det gjerne ned noen liter (utblandet vel og merke).

Reintroduserte meg selv for sukkerfri brus forleden, men det var ikke noe kjærkomment gjensyn, så det blir neppe en vane.

Ville også ha drukket noe mer kokosvann om det var billigere.

Men ja, te er favoritten. Celestial sin bengal spice-te er min daglige cinnamon challenge. Naaaaaam! Har nettopp oppdaget at Twinings sin chai-te som selges i Storbritannia IKKE er noe særlig god. Gleder meg vilt til "norsk" Twinings chai-te. Ellers er jeg svak for Yogi og Pukka.

sonim sa for siden:

Bullet kaffe, vann og julebrus. Brusen er av den der lett varianten. Blir gjerne 1 liter bullet kaffe til frokost, et par-tre-fire liter vann og et glass (2,5dl) slik brus om dagen.

For variasjonens del kan jeg enkelte uker drikke vann på flaske med smak. Ingen spesiell favoritt, synes det er så dyrt uansett.

Melk drikker jeg knapt lengre. Kanskje et par.tre glass i måneden? Maks 5 dl vil jeg si.

Er nok veldig kjedelig i drikkevanene mine innser jeg...huff, vann er egentlig kjedelig.

Butterfly83 sa for siden:

1-2 kopper kaffe med eller uten litt cocosa og smør, 1-2 kopper grønn te med sitronskiver i, litt sukkerfri julebrus i disse tider, og ca 1/2 liter vann eller veldig godt utblandet zeroh-saft- Drikker generelt altfor lite.

Kiro sa for siden:

Vann., kaffe og altfor mye pepsi max!

senka sa for siden:

Kaffe og vann ;)

Pearl sa for siden:

Te - svart og grønn, kaffe, vann og Farris.

Gerd sa for siden:

Vann, 2 liter++, og kaffe til hverdags. Gjerne litt vin eller Cola Zero lørdagskvelden.

nellie sa for siden:

Kaffe, te, vann, zeroh! Og 1-2 glass brus. Smoothie med mandelmelk. Alt hver dag. :D

Gracella sa for siden:

Kaffe (masse :o), vann, hjemmelaget kullsyrevann, gjerne med Zeroh (ferskensmak, nam-nam).

pådetfjerde sa for siden:

Altfor lite vann, altfor mye kaffe og cola zero.. Men jeg orker ikke å endre på det, det får vi ta etterhvert. Man tuller ikke med koffein :p

Antoinette6 sa for siden:

Me too ! Og en konjakker, kanskje. Til frokost, for eksempel. :D

Og sitronvann som jeg har lært av senka her inne :ja:

wirow_84 sa for siden:

Kaffe. Grønn te. Svart te. Vann. Soyamelk i eggemelken. Kaffe. Farris bris,- den med oransje kork. Nevnte jeg kaffe?:rolleyes: med fløte eller kokosolje:D

Hvilke sukkerfrie julebruser fins det?

langaard sa for siden:

Konjakk setter en spiss på frokosten, ja :D

senka sa for siden:

Flott Nette at du husker sitronvann :D Veldig viktig :):)

index sa for siden:

Vann, grønn te og Fun Light Fruktfest! Og en gang i blant rødvin i godt selskap. Da har vi vel dekket det meste...

Kanutten sa for siden:

Tre liter rød bris hver dag samt hvit/grønn te. Calvados en og annen helg.

Kitsu sa for siden:

Altfor, altfor mye kaffe. Prøver å fylle på med vann innimellom der.

Kvakk sa for siden:

Drikker Bullet kaffe, Diverse te m.splenda, mye vann med isbiter.
En sjelden gang pepsi max. :)

Newstart sa for siden:

Her går det i vann og kaffe. Drikker altfor sjelden brus, men smakte litt julebrus her en dag. Syns vann er best jeg...:D

Photobscura sa for siden:

Mot normalt: To til fire liter vann om dagen, og en kanne kaffe. Rødvin og sånn en gang i blant.

Larkollen sa for siden:

Akkurat nå går det i diverse teer med 1 ts cocosa :)

index sa for siden:

Smaker ikke det veldig fett?

Butterfly83 sa for siden:

Jeg drikker den fra Grans. Kjøper den på Rema1000. Vet ikke om det finnes andre jeg, men sikkert noen jeg ikke har oppdaget :)

Nupsida sa for siden:

CB har julebrus uten sukker og smaker så godt som helt likt den med sukker! :)

Ziltoidia sa for siden:

^Sukkerfri brun julebrus da.... Noe sier meg at vi ikke har den i Trøndelag. Kan noen bekrefte/avkrefte? :p

Kvakk sa for siden:

Hvor? Hvor??
Noen som vet hvilken butikk? :)

Nupsida sa for siden:

Her på sørlandet har de dem i alle butikkene, men ellers så vet jeg ikke :/

sylwester sa for siden:

1 glass med berocca (vitaminer)
1,6+l vann
4 kopper kaffe
4 kopper te

wirow_84 sa for siden:

Har en god t-skje i teen, har en med god smak av kokos... føler ikke d blir veldig fett nei.... ser jo at det legger seg på toppen, men det er jo bare snadder:D Lager også nespresso-kaffe, da blander cocosaen seg i skummet. Nydelig!

wirow_84 sa for siden:

Cb sin julebrus er vel rød? Er den på rema 1000 en brun variant? må uansett handle inn så vi har litt i jula!

Nupsida sa for siden:

CB sin julebrus er brun!

Nupsida sa for siden:

Oi, ble et gedigent bilde! :O

Den sukkerfrie får du i 1,5 l flaske og da står det lett på den :)

wirow_84 sa for siden:

OH JOY!! --- gøy med store glassflasker med julebrus --- Da må vi få handlet inn noen edle dråper før jul:D jo, tenkte visst på sørlandets julebrus,- den er rød...

langaard sa for siden:

Vips, så ble dette en julebrustråd :p

Rin sa for siden:

Sørlandets er også brun. :p

CB sin sukkerreduserte (de får ikke lov til å kalle den sukkerfri, det er "spor" av sukker i den - jeg tåler den fint, dog) er kjempegod, men neppe å oppdrive i noen annen landsdel!

wirow_84 sa for siden:

Åh, - enda bedre! Blir lenge mellom brushandlingene her i hus tydeligvis:p

Nupsida sa for siden:

Ops. glemte å nevne at de ikke er i glassflasker den sukkerreduserte* men er kjempegod allikevel :)

Jeg er ikke så begeistra for julebrus. "Min" julebrus (Hamar/Lillehammer bryggeri) finnes så vidt jeg vet uansett ikke som sukkerfri. Men julmust synes jeg er ganske ok. Foreldrene mine bor rett ved svenskegrensa, og pleier å kjøpe. Det finnes sukkerfritt også.

nellie sa for siden:

Her i området selger de Borg julebrus uten sukker. Den er rød da. Passer meg utmerket, siden jeg foretrekker rød julebrus. Og den smaker like godt som den med sukker.

Yonah sa for siden:

Jeg foretrekker også julmust, greit å bo i nærheten av grensen( det er lengere inn til sentrum enn nærmeste svenske butikk). Jeg har allerede smakt på sukkerfri julmust, deilig!

Noen båter mandarin, en neve nøtter og et glass julmust er obligatorisk til Tre nøtter til Askepott! :D

Yonah sa for siden:

Akkurat den komboen er veldig bra ja.

nellie sa for siden:

Jeg liker julmust, selv om det smaker askebeger.

:lol:

Kvakk sa for siden:

Lurer på om ikke jeg så Kiwi solgte de i fjor....
Må sjekke!!! Meg må ha!! :D

nellie sa for siden:

Den har hvit kork!:) Den med sukker har rød.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.