Vet at det nok finnes mange tråder om dette temaet, men tenkte å spørre for å få noen tips å se om det var kommet noe nytt siden vi er nye medlemmer nå!
Selv drikker jeg mye te (Favoritten er te fra Celestial Seasonings, masse god smak, økologisk og helt uten skumle ingredienser!), vann selvfølgelig, litt pepsimax, eggemelk-kakao hver dag til frokost også drikker jeg veldig mye funlight med kullsyre i! Bruker den som heter Fruktfest, med kullsyre i smaker den akkurat som champangebrus <3 Er nå jeg er kjempeglad for at vi har kullsyre i kjøleskapet :D
Jeg drikker en kopp kaffi om morgenen, en kaffismoothie på ettermiddagen, et krus te med cocosa om kvelden og ellers drikker jeg cirka to og en halv liter vann.
Te, vann, te, vann, te, vann.... og i dag en kopp kakao på mandelmelk, sukrin+ og bakekakao. :3
Hender jeg har heftige perioder med ZerOh! og Fun light, og da går det gjerne ned noen liter (utblandet vel og merke).
Reintroduserte meg selv for sukkerfri brus forleden, men det var ikke noe kjærkomment gjensyn, så det blir neppe en vane.
Ville også ha drukket noe mer kokosvann om det var billigere.
Men ja, te er favoritten. Celestial sin bengal spice-te er min daglige cinnamon challenge. Naaaaaam! Har nettopp oppdaget at Twinings sin chai-te som selges i Storbritannia IKKE er noe særlig god. Gleder meg vilt til "norsk" Twinings chai-te. Ellers er jeg svak for Yogi og Pukka.
Bullet kaffe, vann og julebrus. Brusen er av den der lett varianten. Blir gjerne 1 liter bullet kaffe til frokost, et par-tre-fire liter vann og et glass (2,5dl) slik brus om dagen.
For variasjonens del kan jeg enkelte uker drikke vann på flaske med smak. Ingen spesiell favoritt, synes det er så dyrt uansett.
Melk drikker jeg knapt lengre. Kanskje et par.tre glass i måneden? Maks 5 dl vil jeg si.
Er nok veldig kjedelig i drikkevanene mine innser jeg...huff, vann er egentlig kjedelig.
1-2 kopper kaffe med eller uten litt cocosa og smør, 1-2 kopper grønn te med sitronskiver i, litt sukkerfri julebrus i disse tider, og ca 1/2 liter vann eller veldig godt utblandet zeroh-saft- Drikker generelt altfor lite.
Kaffe. Grønn te. Svart te. Vann. Soyamelk i eggemelken. Kaffe. Farris bris,- den med oransje kork. Nevnte jeg kaffe?:rolleyes: med fløte eller kokosolje:D
Har en god t-skje i teen, har en med god smak av kokos... føler ikke d blir veldig fett nei.... ser jo at det legger seg på toppen, men det er jo bare snadder:D Lager også nespresso-kaffe, da blander cocosaen seg i skummet. Nydelig!
OH JOY!! --- gøy med store glassflasker med julebrus ---
Da må vi få handlet inn noen edle dråper før jul:D jo, tenkte visst på sørlandets julebrus,- den er rød...
CB sin sukkerreduserte (de får ikke lov til å kalle den sukkerfri, det er "spor" av sukker i den - jeg tåler den fint, dog) er kjempegod, men neppe å oppdrive i noen annen landsdel!
Jeg er ikke så begeistra for julebrus. "Min" julebrus (Hamar/Lillehammer bryggeri) finnes så vidt jeg vet uansett ikke som sukkerfri. Men julmust synes jeg er ganske ok. Foreldrene mine bor rett ved svenskegrensa, og pleier å kjøpe. Det finnes sukkerfritt også.
Her i området selger de Borg julebrus uten sukker. Den er rød da. Passer meg utmerket, siden jeg foretrekker rød julebrus. Og den smaker like godt som den med sukker.
Jeg foretrekker også julmust, greit å bo i nærheten av grensen( det er lengere inn til sentrum enn nærmeste svenske butikk). Jeg har allerede smakt på sukkerfri julmust, deilig!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.