< Tilbake til oversikten

Six pack på lchf?

Larkollen sa for siden:

Hei igjen, nå maser jeg igjen!
Jeg ser flere skriver og i enkelte bøker står det at man når sin idealvekt og da stopper det opp.. Betyr dette teknisk sett at du ikke vil kunne få fram sixpacken på lchf? Da har man jo i utgangspunktet VELDIG lav fettprosent! ( godt under normal bmi)bare lurer altså.. Kan man bli skikkelig markert hvis man holder på lenge nok?

langaard sa for siden:

Ja :)

Larkollen sa for siden:

Kjekt å vite:) takk takk:)

Carisma sa for siden:

Lchf fordriver jo vann fra kroppen, vannsamling er ofte et større problem enn fett når det gjelder å få definerte muskler.

nellie sa for siden:

Først må man jo langt ned i fettprosent.. I hvertfall når det gjelder magemuskler.

Larkollen sa for siden:

Helt riktig nellie, som kvinne må man under 17% fett for å se dem! De som står på scenen i Fitness er nedi 10-12%! Ikke sunt og ikke et mål men 18% hadde vært moro!

Camomilla sa for siden:

Musklenes fasong og fordelingen av fett har også mye å si for om sixpacken synes. Jeg er dame, og har en fettprosent på mellom 25 og 30. Musklene mine er store og definerte, og sixpacken kan skimtes, selv med såpass høy fettprosent. Dette er genetisk, tror jeg, siden jeg ikke er spesielt glad i å trene :p

nellie sa for siden:

Ja, det er genetisk hvor mye den synes. Kristine Weber f.eks får ikke "ordentlig" sixpack uansett fettprosent. Selv i kokurranseform. (Sier hun selv.)

Alle har vi magemuskler under der et sted, men generelt må man langt ned i fettprosent. Man kan jo ha en fettprosent på magen og en helt annen på underkroppen. Spørs helt hvordan fettet fordeler seg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.