< Tilbake til oversikten

Tålmodighet er en prøvelse, altså ... Hjelp ...

Larkollen sa for siden:

Joda det går bra for meg på lchf. Jeg "står på stedet hvil". Men gubben derimot går jo opp!!?? Hva gjør vi feil? Snart 3 uker nå og hvis ikke det snart skjer noe gidder ikke gubben mer..og i prinsippet er det han som skal ned.
Skal vi øke litt på karbene?ligger under 20 gr pr dag..
Han trener jevnlig !
Dette er jo første gang på lchf men har prøvd southbeach ol før og da gikk det raskere. Når det er sagt så er det vel også naturlig at det går saktere når det er mindre å gå ned?
Alikevell frustrerende når det står BOM stille eller går opp. De 2-3 raske kg ned pga vann så vi heller ikke noe til. En av De 2 kg jeg gikk ned gikk jeg ned før vi starta på lchf og den har jeg gått opp igjen!
Frustrerende når jeg er så sykt nøye!!

Hjelp, har du råd?

index sa for siden:

Ikke lett å si hva dere gjør feil når du ikke sier noe om hva dere gjør?

Vekttap er ingen eksakt vitenskap, noen går fort ned mens andre tar tid med å komme i gang. Så: Hvor er dere, hvor vil dere og hva spiser dere?

nellie sa for siden:

Du har holdt på i noen få uker.. Og er blitt fortalt flere ganger at det tar tid for kroppen å komme i gang..

Larkollen sa for siden:

Det er sikkert uvant for kroppen bare:
Frokost: avocado + omega3
Lunsj: omelett med ost og skinke feks
Middag: kjøtt i fløtesaus feks eller kjøtt/ fet fisk med oljedressing/ oliven
Kvelds: egg+ et par biter hjemmelaget konfekt uten karb

Litt sukkerfri saft

Sånn ca 15-20 gr karb pr dag
25 % protein
4-5% karb
70% fett
1300 kcal på treningsfrie dager, 1750 på treningsdager( det jeg har forbrent Ila kondisjonsøkt ifølge pulsklokke)

Trener 5 dager uke, hard- intensitet + bodybalance.

Får være tålmodig da.. Gir det ut desember i hvertfall :)

Larkollen sa for siden:

Drikker ca 2 l vann.. Kanskje for lite?

annex sa for siden:

Hvor er grønnsakene deres? Og mikser du lchf og lavkalori? Har du lest deg opp på nybegynnertråd og boka /bøker? Bruker du målebånd?

Larkollen sa for siden:

Glemte det, spiser brokkoli og blomkål, løk .. Litt agurk og salat .. Nei ikke lavkalori.. 70% fett kan ikke kvalifisere til det akkurat..

nellie sa for siden:

Spiser du lite, så spiser du lavkalori. Lavkarbo eller ei. Kan du prøve å øke litt på inntaket? 100 kalorier av gangen?

Larkollen sa for siden:

Ja jeg tenkte å prøve det nå.. Rett og slett ikke følge appen då nøye men spise meg mett når jeg er sulten..:) så vil det justere seg mtp trening på sikt..prøve å ligge jevnt uansett aktivitet så blir det en bedre rytme for kroppen:) takk for tips!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.