Noen som har prøvd den. Easy? Positivt eller negativt?:confused:
Vann, 11% kremfløte, skummetmelkpulver, kokosolje, sukkeralkoholer (maltitol, erythritol), 9% kostfiber (oligofruktose, inulin), rapsolje, kakao, emulgator (mono- og diglyserider av fettsyrer, soyalecitin), stabilisator (cellulose, cellulosegummi, karragenan), vaniljekorn, vaniljeekstrakt, aromaer (vanillin, etylvanillin), fargestoff (annattoekstrakter), søtstoff (sukralose). Kan virke lakserende ved stort inntak.
Næringsinnnhold Pr 100 g
Energi 945 (218 kcal)
Protein 4,3 g
Karbohydrater 17,6 g
– hvorav sukkerarter 6,7 g
Fett 15,6 g
– hvorav mettede fettsyrer 12,4 g
Salt *0,15 g
Saltinnholdet er omregnet fra naturlig innhold av natrium
Næringsinnhold pr. 100 g
Energi 517 kJ (123 kcal)
Fett 5,1 g
-hvorav mettede fettsyrer 3,5 g
Karbohydrat 17,4 g
-hvorav sukkerarter 6,6 g
Protein 4,0 g
Salt *0,14 g
Saltinnholdet er omregnet fra naturlig innhold av natrium
Jeg har prøvd den, men er så avsukra at jeg synest den smakte vemmelig søtt og kunstig. Hører andre sier den er veldig god, så det er vel rett og slett en smaksak.
Jeg foretrekker og lage is selv på ekte råvarer; smaker mye bedre og er uten alle tilsetningstoffene.
Dårlig tid er aldri noe problem; da lager jeg minutt-is.
Frosne bær etter eget valg, litt søtning om det ønskes og fløte has i foodprosessoren og kjøres i ett minutt og man har herlig bær-is med nesten soft-is-konsistens.
Ok men HER er dårlig tid et problem ;), Men godt med sånn minutt is. Er ikke så mye som skal til som regel...
Men med tusen andre ting jeg må gjøre på samme tid så er det ganske befriende når gjestene kommer inn døra å bare ta frem den boksen. :p
Synes den er ålreit, men like så god er den fra Diplom-is, lett-is ellerno, særlig ettersom den har en litt mindre boks med bare sjokoladesmak. Den minuttisen BenteR nevner er absolutt helt konge, men i blant vil man ha sjoookooooladeeeiiiis, og så er man lat. :cool:
Ja den andre i sjokolade er jo nydelig men da uler jeg som et lokomotiv så ungene holder på å flire seg ihjel..... så er ikke så lurt å spise så mye av den. Ikke uten at jeg vet jeg skal være alene de neste 24 timene, noe som aldri skjer hehe. :rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.