< Tilbake til oversikten

Vekt med eller uten bein?

danielve sa for siden:

Er det bare jeg som lurer på det? I matværetabellen og på diett.no finner en jo det meste. Men jeg lurer ofte på hva de tar utgangspunkt i. F.eks. ved pinnekjøtt. Gjelder 450 kcal den tørre råvaren, eller kokt og med bein eller bare kjøttet? Det samme gjelder jo kyllinglår og mye annet. og grønnsaker- skal de veies etter at de er kokte? Det blir vanskelig i gryterett f.eks. Hva mener dere?

Gerd sa for siden:

Kjøtt/fugl av spiselig vare, grønnsaker i rå tilstand. Jeg mener at frosne grønnsaker er utregnet etter rå tilstand.

I vertfall når det gjelder karbohydrater.

index sa for siden:

Spiller det noen rolle? Kalorier skal spises, ikke telles.....

nellie sa for siden:

Står det i grunnloven, eller?:p

index sa for siden:

Jepp!!!:D

langaard sa for siden:

Signerer :D

sylwester sa for siden:

Når den er ferdig dampet er den vel som vanlig lammekjøtt. F.eks. så ligger jo nesten alt rått kjøtt på 75% vann og går ned til 50% ved steking (filet). "Pinnekjøtt (råvare)" har vel nesten ikke noe vann før den vannes ut og utifra matvaretabellen her har jo den der 31g/100g vann og 452kca. Tror dermed det er utvanna vare som da fremdeles har mindre værske enn f.eks. kjøttdeig.

En porsjon med Fjordland pinnekjøtt er ca. 700kcal med alt.. Hvor mange gram rent kjøtt er det i den esken mon tro?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.