< Tilbake til oversikten

Ketostix

Larkollen sa for siden:

Hei dere erfarne Lchf 'ere:)

Nå har jeg holdt meg under 20 gr karb hver dag i en uke og inntatt 70% fett , 5% karb og resten protein . Noen dager viser stixen veldig rosa mens andre dager er det ikke utslag i det hele tatt. Hva kommer dette av? Er jeg i ketose eller er jeg ikke? Har levd på moderat lavkarbo før dette så det var nok ikke så mye "sukker" i kroppen som skulle ut og jeg har heller ikke msitet store mengder vann. Totalt sett har jeg bare mistet 2 kg på disse dagene. Når det er sagt har jeg ikke veldig mye fett på kroppen men litt jeg vil bli kvitt av kosmetiske grunner.
Jeg føler at kroppen er i en annen "modus" men synes det er rart at stixen ikke har noe særlig utslag.
Brenner jeg fett fordet?

nellie sa for siden:

Screw sticken! Den er bare forvirrende og ustabil. Spiser du som du skal, så er du i ketose. Men om du brenner fett vet man ikke. Verken vi eller sticken. Du må bare fortsette og se.

Larkollen sa for siden:

Takk for svar Nellie:)
Da er det vel denne berømte tålmodigheten jeg ikke har så mye av jeg må satse på da? Når det er sagt så sto jeg helt stille i 4 dager etter at jeg hadde gått ned de 2 kg og plutselig hadde jeg gått ned 300 gram.. Det kan jo være et tegn på at " vannet er ute" og at jeg har begynt å brenne på fettet. Det pleier jo i hvertfall å være slik på andre dietter vet jeg..
Takk og takk:D

nellie sa for siden:

Fettforbrenning er ikke så enkelt heller. Svært få brenner fett etter "boka". 300 ned den ene uka, 500 opp neste, stille, 600 ned osvosv. Syklus kan spille inn, stress kan bremse ned. Tålmodighet er den eneste utveien.

Larkollen sa for siden:

Ja jeg vet det, det kan gå veldig opp og ned. Stress, hvile osv spiller en veldig stor rolle.
Takk:D

Newstart sa for siden:

Syns ikke det 'bare er 2 kg' da..... Er faktisk veldig bra det på så kort tid.:rolleyes:

index sa for siden:

Bare 2 kg vekttap på en uke? Det var tre ukers vekttap i en god periode for meg det...

Larkollen sa for siden:

Det er ikke to kg på en uke.. Det er en kg i den uka vi starta ( 2 dager med lchf) og en til uka etter.. Men den ene av de er på igjen og nå står jeg bom stille og gubben går opp!!!! Hjelp altså, så nøye som vi er :(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.