< Tilbake til oversikten

Ujevn hjerterytme i ketose

Miriell sa for siden:

Noen flere som opplever det? Jo mindre karbohydrater jo verre blir det. Nåe jeg er nede i 14-15 karber om dagen danser hjertet mitt rundt i brystkassen. Slår dobbeltslag for så å pause, så ett par tre veldig raske igjen... Det er skikkelig ekkelt :/

Cyan sa for siden:

Jeg opplever følelsen av galloperende hjerte dersom jeg spiser ketogent over lengre tid uten å ta magnesiumtilskudd. Prøv å ta magnesiumtilskudd (evt. øke dosen hvis du allerede tar), og se om det bedrer seg.

Lillemy71 sa for siden:

Kan jo kanskje være en fordel for deg og ikke gå så lavt i karbohydratinntak? Du kan fint være i ketose på 25-30 g kh daglig (og for noen enda mer), og Ketolyse anbefaler vel et inntak på ca 25 g daglig (om jeg ikke husker helt feil). Det er faktisk viktig å få i seg dosen med kh i form av varierte grønnsaker pga av vitaminer og mineraler. Husk at minimalt med kh ikke nødvendigvis er ensbetydende med maksimal vektnedgang.

index sa for siden:

Når hjertet begynner å fuske bør du ta det på alvor! Husk du har bare ett, og om det stopper er du ille ute....

Newstart sa for siden:

Jeg får det hvis jeg ligger veldig lavt på karbo og i tillegg inntar koffein, for eks litt kaffe. Da danser hjertet som om jeg er døden nær. Veldig uhyggelig. :eek:

Torkil sa for siden:

Hei
Når man er på ketogen diett anbefales det kosttilskudd. Saltbalansen forstyrres og ubalansen kan gi muskelkramper (leggkramper) og hjertebank. Det er en av grunnene til at bla magnesium er anbefalt. Omega III (Tran) har en tilleggseffekt i forhold til å avslappe muskulatur inkl jertemuskulatur.
Vennlig Hilsen
Torkil P Andersen

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.