< Tilbake til oversikten

Steviakonfekt 22 biter

Larkollen sa for siden:

Dette ble knall godt og jeg antar det passer på lchf kosthold så vel som vanlig kost! De ble overraskende gode:)

45 gr cocosa extra virgin
70 gr meierismør
45 gr sukrinmelis
35 gr sukrin+
35 gr regia bakekakao
20 gr fløte

Smelt alt fett og ha i det tørre. Rør godt! Ha i fløten og varm til det tykner! Hell det over i konfekt silikonformer. Hvis du får 22 stk er det:

Pr konfekt:
Fett: 6 gr
Karb: 0,2 gr
Protein: 0 gr

Pr alle sammen skulle det da bli:1134 kcal
Fett: 126 gr
Karb: 4,5 gr

De var veldig gode og skal helt klart lages til jul! Kanskje med en nøtt inni?

senka sa for siden:

Høres godt ut :) Det må vel ikke være silikonformer ;) og det må være kjempesmått da du fikk 22 stk. Takk for oppskrift :):)

Larkollen sa for siden:

De var ikke så veldig små..det holdt med 6 biter for å si det sånn:) små hjerte former:)

senka sa for siden:

Kan man bruke vanlige konfektformer (små)?:o:D

Larkollen sa for siden:

Ja det er det jeg brukte:)

Larkollen sa for siden:

Tror det blir veldig mektig hvis formene er for store ..

senka sa for siden:

Takk det må prøves :):)

TrillTrall sa for siden:

Men hvorfor heter det steviakonfekt når det ikke er noe stevia i røra? :confused: Noe som er avglemt kanskje?

Cyan sa for siden:

Sukrin+ er vel sukrin+stevia? Men enig i at steviakonfekt var litt misvisende navn på oppskriften.

TrillTrall sa for siden:

Ah - det var jeg ikke klar over. :)

Larkollen sa for siden:

Sukrin+ er stevia ja:)

Yonah sa for siden:

Men sånn for å krangle på det, det er jo strengt tatt ikke stevia, men et blandingsprodukt av stevia og sukrin. Men konfekten er nok sikkert god, slik sjokolade(evt kakao)/delfiafett (evt smør)konfekt er veldig populær her inne.
Jeg skal absolutt prøve din versjon når anledningen byr seg.

Lite tips, prøv en klype salt i. Det skal visstnok fremheve sjokoladesmaken, selv om en har salt smør fra før. Jeg har gjort det i flere sjokoladekaker og kjenner en merkbar forskjell.

Larkollen sa for siden:

Ja det er et blandingsprodukt av stevia og sukrin:)
Jeg har laget enda en ny versjon nå og den ble enda bedre og med enda mindre karb. Skal skrive den inn en dag:)

Mimou sa for siden:

Denne må jeg lage til jul :) Takk for oppskrift!

stefanvp sa for siden:

Hmm... Selv denne enkle oppskriften var visst for avansert for meg. Etter at jeg har rørt inn det tørre, og hatt oppi fløten. Så går det bare litt tid før det skiller seg. Det tørre klumper seg igjen, og fettet flyter rundt. Har forsøkt 2 ganger da jeg tenkte jeg kanskje hadde varmet for mye første gang, men fikk samme resultat i runde 2. Noen tips?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.