Jeg trener mye og ofte.. Bruker pulsklokke når jeg trener kondis for å loggføre kcal forbruk. Nå på lchf lurer jeg på om jeg fortsatt skal innta litt ekstra kcal på treningsdagene og da i form av protein/ fett?
Veier 64 kg og har ligget på 1220 kcal på ikke treningsdager og ca 400 kcal mer på treningsdager( DVs så mye mer som klokka sier jeg har forbruket)
Blir det samme prinsipp nå? Ellers vil jeg vel gå helt i sparebluss?
Nei, du som spiser så lite burde virkelig spise litt mer på treningsdager. Ikke enig i at du ikke bør tenke kalorier, når du spiser så lite og trener så mye.
Etter å ha spist så lite, så lenge, så kan man nok ikke stole bare på sulten-passe mett.
Jeg har gått på lavkarbo i noen uker nå. Går veldig sakte ned. Jeg liker å trene men de siste ukene har jeg fått sinnsykt vondt å trene, prker ikke det samme på trening mer. Men det som er utrolig kjedelig er at jeg har ikke ner energi. Jeg hørte at skulle ma. Ned de sisre kiloene skulle man også telle kcal også. Hva gjør jeg galt? Jeg elsker lavkarbo maten, men orker ikke være helt tappet for energi. Skal jeg slutte å telle kcal, men vil jeg ikke legge på meg igjenn da?? Hjelp
Endre Rapporter
Mer fett! Det er fettet du får energien fra. Da jeg sleit med det samme begynte jeg med en halv avokado m rekesalat ca en halvtime før trening. Funket som bare det! Husk magnesiumtislkudd også.
Mest sannsynlig så har du ikke kommet skikkelig igang med fettforbrenningsmodus ennå. De første 4-5 ukene på lavkarbo sliter veldig mange med trening, man føler seg slapp og energiløs. Men plutselig så snur det, og du får mer energi enn noen gang. Forutsatt at du spiser nok da. Lavkarbo kombinert med lavkalori fører ofte til at man får for lite mat, rett og slett! Ikke begrens kaloriene før du vet at du må, og det vet du slett ikke etter 2-3 uker. Kanskje heller etter et halvt eller ett år. De aller fleste går ned på lavkarbo uten å telle kalorier, ikke anta at du er blant de få som må telle uten å ha prøvd først!
Tusen takk:) jeg har sikkert spist for lite.. Legger bort telling og shape up app for en stund:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.