< Tilbake til oversikten

Forberedelse for rolle i januar

Rusten-Spiker Film sa for siden:

Hei.

Mandag denne uken startet jeg på et kosthold/treningsopplegg som skal være tilnærmet ferdig i januar/februar og fortsette i flere måneder. Målet er enkelt; veldig lav fettprosent og noe økning i muskelmasse (men ikke noe enorme greier)

Jeg er helt ny i dette, og vet at dette kommer til å bli veldig vanskelig. Heldigvis har jeg en veldig flink venn som både trener meg og passer på kostholdet. Har forstått det slikhen at kjøtt/fisk og grønnsaker er veien å gå, 6 ganger om dagen, holde meg helt unna karbohydrater(?) og ingen alkohol.

Grunnen til at jeg lager denne tråden er enkel; har dere noen tips til gode matretter, lovlig "snacks" , opplegg rundt matlaging og egentlig forståelsen rundt hva jeg kan spise og ikke spise?

Jeg må som sagt ligge på rundt 5-8 fettprosent. Utgangspunktet mitt er ganske greit; atletisk, 175 høy.

Det er sikkert mer jeg lurer på etter hvert.

Mvh

Jørgen R. Nanbjør
Rusten-Spiker Film

nellie sa for siden:

Tror at du er mer i målgruppen for Fitnessbloggen.:) Der er det fler som har erfaring med ekstremdeffing, som du skal i gang med.

sonim sa for siden:

Lavkarbo er nærmest perfekt for en sunn deffing ned til under 10%. Den deffingen som skjer på fitnessbloggen er ikke spesielt sunn, sånn strengt tatt. Lavkarbo kosthold med optimal trening og sammensatt regime for spisevinduer brukes av mange for å bli "lean".

Men du finner få brukere her inne som er i denne kategorien, da må du antakelig over på fitnessbloggen. Majoriteten her inne er nok overvektige kvinner med ulike sykdommer som bruker lavkarbo som et middel mot overvekten og behandling av ulike hormondiagnoser. På fitnessbloggen er det overvekt av selvopptatte kroppsfikserte tenåringer med potensielt alvorlige spiseproblemer som bruker forumet primært for å vise seg frem hehehe. :D

Fra spøk til alvor:
Treningsmessig er nok fitnessbloggen stedet å være, men et forum for sunt kosthold for varig endring vil du nok finne de kunnskapsrike her inne på lavkarboforum.

Se spesielt i oppskriftsdelen hvor du vil finne retter som ene og alene vil gi deg en lavere fettprosent over tid. Problemet ditt er er mer tiden. Du har ikke tid til å gjøre endringen radikal, selv om du er veltrent.
Så, da kan du like gjerne hoppe rett på PSMF og den dietten er best beskrevet på fitnessbloggen. Les bare det med liten skrift angående den dietten, den regnes som den minst farlige av farlige slankekurer fordi den beholder muskelmassen, men fjerner fettet.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.