Jeg begynte på et lavkarbokosthold forrige helg, og har allerede nå hatt problemer med å sove 4/5 dager ( den ene dagen sovnet jeg åtte om kvelden :p) men er likevel ihjeltrøtt om dagen, og så gå det liksom over til natten, for da er jeg plutselig våken igjen.
Sover som en unge hver natt jeg... Men de første 3-4 ukene på lavkarbo er alltid litt rare, kroppen skal stille seg om til nytt drivstoff og det kan gi mange slags utslag. Det går seg nok til, skal du se;).
Takk for det, men håper det ikke varer i 3-4 uker. Kan ikke ha søvnforstyrrelser under julekaoset. Hehe. Får krysse fingrene for at det balanserer seg ut så fort som mulig. Og i mellomtiden, så skal jeg se til å få i meg store mengder koffein for å holde meg gjennom dagen. :)
Store mengder koffein og søvnproblemer har jeg prøvd. Kroppen går på adrenalin, du blir ekstra trøtt i 1-2tiden på dagen når kortisolet synker, så heller du innpå enda mere kaffe og enden på visa er forverring av allerede søvnproblemer. Fraråder på det sterkeste at du heller innpå med koffein for å holde deg våken, ta heller en halvtime på ryggen i løpet av dagen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.