< Tilbake til oversikten

Sjokoladeprinsen

Vidos sa for siden:

Er noen av hans sjokolader "lov" når man er i ketose?

sylwester sa for siden:

Det kommer helt an på hvilken sjokolade. Jeg vet han har sjokolade søtet med fruktose og annen sjokolade søtet med maltitol. De sistnevnte kan spises på ketolyse, men i begrensede mengder. noe av maltitol kan bli tatt opp av kroppen og enkelte får veldig mye luft når bakteriene tar resten.. Jeg spiser en sjokoladeprinsens drøm med karamellsmak en gang i uka.

Den opprinnelige sjokoladen var laget med xylitol og det er helt greit og, MEN for mye *-tol er lakserende så det begrenser seg naturlig. (Står somregel advarsel på pastiller og tyggegummier)

Fullfres sa for siden:

Jeg kikket på den nettsiden du postet, Sylwester, og der var det en link til nettbutikk, men da jeg klikket på den fikk jeg bare opp at "produktet du ser etter finnes ikke". Hurra! Har du en link til nettbutikken du bruker?

sylwester sa for siden:

Jeg har aldri brukt nettbutikk, men kjøpt produktene på Meny/Ultra. De har begge et godt utvalg fra forskjellige leverandører, inkludert Sjokoladeprinsens drøm :-)

Fullfres sa for siden:

Aahh akkurat. Hmm. Da må jeg ut på tur, for her har vi hverken Meny eller Ultra :) Kanskje like greit med den evnen til å begrense meg som jeg (ikke) har hehe.

TrillTrall sa for siden:

Jeg så faktisk en Sjokoladeprinsen-sjokolade på den lokale Mix-kiosken i går. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.