Mate sa for siden:
Hei!
Har noen her inne ei lefse/lompe-oppskrift som gir lefse/lompe som passer til rakfisk? Jeg ser det er en populær oppskrift på wraps/taco-lefse her, men aner ikke om den passer til rakfisk også. Noen som har noen tips? :)
Mate sa for siden:
Hei!
Har noen her inne ei lefse/lompe-oppskrift som gir lefse/lompe som passer til rakfisk? Jeg ser det er en populær oppskrift på wraps/taco-lefse her, men aner ikke om den passer til rakfisk også. Noen som har noen tips? :)
Photobscura sa for siden:
Jeg har pleid å ta med meg rene papadums (linseflatbrød) som jeg har kjøpt på innvandrerbutikk til rakfisklag. Funker fint! Om du kan tillate deg linser, da. De veier jo ikke så mye, og de jeg kjøper er frie for vanlig mel.
Mate sa for siden:
Hmm, det hørtes jo greit ut i forhold til hva jeg kan spise, men dårlig med innvandrerbutikker her jeg bor...bor langt utpå landet. Men tenkte ikke på at det kanskje fins lefser/lomper på vanlig butikk jeg kan kjøpe...kanskje det er noen "vanlige" varianter som også er greie?? :)
Photobscura sa for siden:
Det er litt omdiskutert hvor lavkarbovennlige en del av disse lavkarbolefsene egentlig er, og av de jeg har sett er ingredienslista lummer og lang som et vondt år, men jeg opplevde i alle fall få negative virkninger annet enn litt vondt i magen (på grunn av gluten, antar jeg?!) da jeg spiste Mama Lupes-lefser en gang i tida. Aner ikke hvem som selger dem nå for tiden, men du kan jo google litt. :)
Ellers ser jeg jo (også til egen glede!) at papadums ikke er så vanskelig å lage selv, f.eks. her! :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.