< Tilbake til oversikten

Kunne trengt noen starttips ...

Onkel Grusom sa for siden:

Hei folkens, jeg er ny på forumet her :o

Vekta mi har sakte gått opp fra 88 til 95 kilo det siste året, og nå føler jeg virkelig at tiden er inne til å svi av noen kilo.
Ideelt vil jeg ned til 85 kilo.
For å få dette til har jeg bestemt meg for å gå hardt ut med ketolyse dietten.
Jeg trener allerede regelmessig (3 til 4 ganger i uka hardt) så den biten er i boks.
Jeg drikker ikke brus, og spiser svært lite godterier.
Er dessverre glad i øl men er parat til å ofre den i den perioden det tar (får heller ta meg noe tørr rødvin hvis lysten blir for stor, hehe).

Jeg har dessverre ikke mye tid til å lage avansert mat fra bunnen, så jeg trenger noen få idiotsikre, enkle og gjerne billige oppskrifter til frokost /lunsj/middag for å komme meg i gang.
Oppskritene kan gjerne være kjedelige og trauste, bare man blir mett og de inneholder minimalt med karbohydrater.
Så hvis noen av dere mer erfarne kunne delt noen oppskrifter med meg så hadde jeg blitt veldig glad.

Hilsen Kim :-)

milena sa for siden:

Velkommen skal du være!

Det er en del på forumet som helt og holdent er forbeholdt oppskrifter - fra de kompliserte til de helt enkle. Ta deg en utforskningsrunde der inne. Jeg lover deg at du får myyye inspirasjon.

Gerd sa for siden:

Litt tid må du nok bruke på å legge om kostholdet :)
Bruk oppskriftforumet og lag store porsjoner så du har i flere dager :ja:

Lykke til :)

Nyttogbedreliv sa for siden:

Velkommen til forumet :-)

Min typisk dag
Frokost :2-3 lavkarbo brød som jeg har baket selv ( Toro lavkarbo mix ) + 1 kopp kaffi ( Magic bullet coffe )
Lunsj : 2-3 skiver lavkarbo brød med salat osv
mellom måltid : nøtter, drikke buljong
Middag: woket kylling, laks , kjøtt osv. Med grønnsaker. Grønnsakesuppe ( Toro )
Kveldsmat: Omelett
Jeg tar også 3-4 spiseskje med extra virgin coconut oil til dagen ( fordelt utover dagen )

Jeg klarer ikke å holde meg unna brød, men jeg baker 3-4 brød i slengen. Skjærer dem opp og fryser dem ned.

Er jeg fnysen på snop så har jeg funnet sukkerfri sjokolade på helsekosten.
Men lager også Bounty sjokoladen som er kjempe god :-)

Lykke til meg kostomleggingen :-)

Nyttogbedreliv sa for siden:

Kom på en ting til som jeg syns er godt. Skinke boks, masse majones og kokte grønnsaker. Mat som lages på 1 2 3 :D

Spinnerette sa for siden:

Om du skal følge ketolyse, så er ikke lavkarbobrød "lov".

Enkle og billige ketolysevennlige måltider, kan være så enkelt som omeletter, supper, eller kokte grønnsaker med kjøtt ved siden av og en dæsj rømme.

Unngå for all del halvfabrikata fra Toro o.l. Å lage enkel mat fra bunnen av tar ikke spesielt lang tid, å mekke sammen en blomkålsuppe tar kanskje 2 minutter lengre enn det tar å lage en fra Toro.

Les på oppskriftsforumet her inne, er tusenvis av forskjellige retter her. :)

Lykke til!

Torkil sa for siden:

Hei
Et råd for ketolysekuren er å følge de enkle regler som gjelder. Følg dietten fra start til slutt uten noen særlige utskeielser, da fungerer det best.
I boken Slank med ketolysekuren er det en del enkle oppskrifter. Samtidig vil du lett kunne lære deg å velge rett mat når du har lest teoridelen i boken.
Endelig finner du oppskrifter på [url]www.ketolyse.no[/url] og jeg har selv begyndt å legge ut oppskrifter med billeder på min Facebook om du er der.( offentlig profil)
Vennlig hilsen
Torkil P Andersen

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.