er nok noen som følger south Beach, men vet ikke hvor mange. (jeg er ex-southbeacher ;)ikke fordi det er en dårlig diett, men det passet ikke meg så bra :) )
hva du velger må nesten blir hva du føler deg mest vel med :) noen føler ubehag med alt fettet som er i atkins dietten og da er south beach et annet alternativ med litt mere karber og litt mindre fett :)
fedon er (uten at jeg har satt meg 100 % inn i det) litt mere liberal, særlig med hensyn til korn :)
hvis man ikke føler at man har funnet rette veien, kan det være lurt å teste litt forskjellig :)
De fleste går nok ned raskere på Atkins kontra South Beach. På Atkins spiser du mindre karbohydrater (og mere fett) og blir dermed lettere mett, pluss at det er umulig å overspise på Atkins. Men SB er kanskje lettere å følge i og med at karbotallet er høyere og utvalget av matvarer du kan spise er større. Faren for å "sprekke" på SB er kanskje mindre av den grunn?
Ellers er det veldig individuelt hvor mye man går ned på disse diettene. Jeg gikk ned 3,6 kg de 2 første ukene på Atkins, mens andre kan gå ned mye mer (eller mindre).
Jeg har gått ned raskere på South Beach enn på Lindberg o.l.
Man spiser riktignok mer karbohydrater enn på Atkins, men dette er kun i form av lavglykemiske grønnsaker og etterhvert frukt. Men man spiser jo mye mindre fett, slik at man legger ikke på seg. Det er veldig greit å gå ned i vekt hvis du følger SB etter boka.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.