< Tilbake til oversikten

Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

rst024 sa for siden:

Jeg har et litt rart spørsmål. Dersom jeg skulle holdt meg til 1-3 matvarer en stund, hva skulle det vært? Det bør helst være matvarer som ikke trenger/trenger liten tilbereding, da jeg er student og i en veldig travel periode. Jeg vil gjerne ligge lavt på karbohydratene, men tidspresset "tvinger" meg til litt feile valg, da jeg ikke har tid eller ork til å planlegge. Så har dere noen tips?

Kanutten sa for siden:

Brokkoli, egg og smør.

kamp sa for siden:

Egg, ferdig stekt kylling og kokosolje

senka sa for siden:

Tunnfisk, egg, blomkål :)

Carisma sa for siden:

Egg, ferdigskivet ost, tyrkisk youghurt.

Rin sa for siden:

Egg, kokosmelk, rød paprika.

smgj sa for siden:

egg, tomat, tunfisk

Rin sa for siden:

Moro at ALLE velger seg egg. :p Snakker om supermat!

nellie sa for siden:

Egg, mandler og smør.

Nektarin sa for siden:

Enig :)

TrillTrall sa for siden:

Om du virkelig har tenkt å leve en stund på bare 3 matvarer vil du bli rimelig lei...

Men egg inneholder vel egentlig alt man trenger bortsett fra c-vitamin så det bør absolutt være en av matvarene i så fall.

sveander sa for siden:

egg,lavkarboknekkebrød og brokkoli/blomkål + olje/smør

fridr sa for siden:

Egg, paprika og bacon

sylwester sa for siden:

Kjøttdeig, Blomkål og Smør.

Blomkål

En halv blomkål i micro 3 minutt, deretter pakket i alufolie med 50g+ med smør og litt gryllkrydder* i 3 minutt til er et fint tilbehør.
Blomkål og smør kan du lage puré av.
Du kan lage jukseris av blomkål, smør og gurkemeie*
Med blomkål kan du tykne sauser

Kjøttdeig
Fini gryter, kan has som klumper og man kan lage kjøttkaker eller svenske kjøttboller.

Kjøttdeig + Blomkål blir en fin gryte som tar kort tid og lage og har du ost blir det grateng. Har du fløte/rømme kan du tykne den med blomkål så har du basis for en grateng.