Jeg tar ketolysetabl, men sliter litt med når jeg skal ta de..
Den ene skal tas til frokost og middag, mens den andre skal tas til lunsj. MEN jeg spiser bare to ganger iløpet av dagen. Mins at jeg leste for noen år siden at de ikke skal tas sammen.
Sett varsling på mobilen så du husker å ta de. Og om de må tas med mat alle sammen, så kan du kanskje bare spise et kokt egg eller et par skiver ost med skinke og litt agurk.
Hei
Tablettene kan tas uten mat, men det anbefales da å drikke rikelig til, spesielt kromtabletten som ellers vil være hyperton i magen og gi kvalme.
Det viktigste er å ikke ta alle samtidig. De vil hemme opptaket av hverandre og effekten bli dårligere.:)
Vennlig Hilsen
Torkil
Hei
Hvis du tar alle samtidig vil du f.eks. ikke få mye glede av selentabletten (som er sterkt atioksidativ og holder kolesterolet ufarlig) fordi kromtabletten vil hemme opptaket, det samme gjelder magnesium som konkurrerer med kromtabletten.
Det er ikke laget tre tablett-typer for å gjøre det vanskelig, men fordi det er et kompromiss som sikrer best mulig opptak av tablettene.
Vennlig hilsen
Torkil
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.